Digitale winkel van Albert Heijn geland op Schiphol

De digitale winkel van Albert Heijn is voor een testperiode van twee maanden 'geland' op Schiphol en opende deze week haar deuren. De kleine winkel is toegankelijk voor alle bezoekers van Schiphol, die er tot eind januari kunnen winkelen zonder kassa en zonder personeel. Klanten kunnen er namelijk zonder te scannen en via automatische betaling hun boodschappen doen. 

Volledig automatisch
Het concept werkt als volgt: de klant scant zijn (contactloze) betaalpas bij de deur die vanzelf opengaat. Vervolgens pakt de klant de producten die hij wil hebben, stopt ze in de tas en loopt naar buiten. De boodschappen die de klant pakt, worden automatisch geregistreerd en betaald. Klanten kunnen, als zij dat willen, bij de uitgang hun aankopen controleren.


In september begon Albert Heijn de proef met de digitale winkel al bij het hoofdkantoor in Zaandam. De winkel heeft nu een plek gekregen op het Jan Dellaertplein voor Schiphol Plaza. Hier wordt de komende twee maanden verder getest om de techniek en klantervaring beter te maken. Met het nieuwe concept wil de keten het boodschappen doen makkelijker maken. Daarnaast kan de winkel 'plug and play' neergezet worden op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. 

De digitale winkel van 14m2 staat tot en met eind januari 2020 op het Jan Dellaertplein en is dagelijks geopend van 08.00 tot 20.00 uur.

Bron: Albert Heijn


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven