Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ruud van der Vliet over doorstart A.C. Hartman:

"Een strategische stap van Mart Valstar en Best Fresh Group"

De doorstart van A.C. Hartman was deze week groot nieuws en geeft stof tot nadenken. Nog lang niet alles is bekend, maar Ruud van der Vliet laat op LinkedIn alvast zijn licht schijnen over de materie. "Het grote voordeel voor Best Fresh is dat zij Hartman waarschijnlijk voor een gunstige prijs kunnen verkrijgen."

"Een strategisch stap; achterwaartse integratie door Best Fresh met aankoop failliette groenteteler A.C. Hartman", zo analyseert Ruud. 

"Wat Greenyard niet lukte gaat Best Fresh uit Poeldijk wel lukken? En waarom dan? Het grote voordeel voor Best Fresh is dat zij A.C. Hartman waarschijnlijk voor een gunstige prijs kunnen verkrijgen. Er zijn nml. niet zoveel partijen die in één stap ruim 50 Ha vanuit een faillissement kunnen kopen/financieren."

De exploitatie van A.C. Hartman is dan ook makkelijker positief te krijgen, verwacht Van der Vliet. "Dat biedt mogelijkheden. Best Fresh heeft nu ook een productiekanaal aan zich verbonden en is daarmee zeker gesteld van sourcing. Dat is goed voor de leverzekerheid, maar beperkt wel de flexibiliteit in het geval van lagere marktprijzen. Best Fresh is gespecialiseerd in Bio en kan via A.C. Hartman toegang krijgen tot verschillende toonaangevende supermarkten, waaronder AH/Delhaize."

Voor Best Fresh zijn er dus wel degelijk voordelen constateert hij. "Lagere exploitatielasten, veilig stellen sourcing en betere toegang tot supermarkten. Kortom een strategisch interessante stap van CEO Mart Valstar, waarbij geldt dat 'the devil in the details' zit. M.a.w. de uiteindelijke prijs, voorwaarden en uitwerking van de deal zijn bepalend voor het succes." 

Publicatiedatum: