Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eric Lens, Lens Transport:

"Nieuw pand biedt ideale crossdocklocatie naast het transport"

Tholen - Afgelopen zomer verhuisde de Bredase AGF-vervoerder Lens Transport naar een ander pand in Breda, het voormalige pand van Wilko Fruit. De verhuizing is directeur Eric Lens goed bevallen. "Voor verlading is deze locatie perfect en ook het aantal docks is prima. Om 's nachts de vrachtwagens te parkeren, is het een wat mindere locatie dan voorheen, maar we redden het. Daarnaast beschikken we in dit pand over de nodige koelruimte om te crossdocken voor onze klanten."

Met die koelruimte hoopt Lens de komende tijd nog stappen te zetten. "Door omstandigheden hebben we de koelruimte erbij gekregen. We zien hier dan ook de nodige mogelijkheden in, maar dat moet groeien. Breda is de perfecte crossdocklocatie voor al de AGF-producten die uit het zuiden van Europa hier arriveren. Maar onze core business is transport en dat zal altijd zo blijven. Services als in- en ompakken zijn aan ons niet besteed."


Eric en Wim Lens

En over het werk in het transport klaagt Eric niet. "Ook in de crisisjaren is dat bij ons goed door blijven lopen. Omdat collega-transporteurs weg vielen of zijn ingekrompen, is er links en rechts werk bij gekomen, dat  precies in onze planning paste. We richten ons puur op het Nederlands transport voor het specialistische kleinschalige segment. Vroeger hebben we ook wel naar het buitenland gereden, maar daar begin ik niet meer aan, want daar valt niet tegenaan te rijden. Ik moet mijn chauffeurs ook nog betalen!"

"Wij rijden puur met Hollandse chauffeurs. In het binnenlandse transport vind ik het namelijk geen optie om met Oost-Europese chauffeurs te werken. Wij onderscheiden ons door op tijd te zijn en met kleine volumes te rijden, het echte groupagewerk. Al moet ik zeggen dat die volumes ook daadwerkelijk steeds kleiner worden. Inkopers willen geen risico's lopen en willen vooral geen voorraad in de cel, dus bestellen ze een paar keer per dag en verkopers gaan daarin mee. Als transporteur heb je daarnaar te schikken", constateert Eric.

Dagelijks zijn er elf vrachtwagens op de weg tussen de verschillende handelscentra in het Westland, Venlo, Barendrecht, Bleiswijk en Hoogstraten. Uitbreiding van het wagenpark gebeurt alleen als het volume van de bestaande klanten daarom vraagt. "We gaan geen nieuwe auto's kopen om een nieuwe klant binnen te halen. Al jaren zitten we tussen de acht en twaalf wagens. Zo is het mooi te behappen. Zitten we krap, dan spring ik zelf de auto in."

Gevraagd naar de toekomst, antwoordt Eric: "We bestaan al meer dan 75 jaar, maar garanties heb je niet. We moeten gewoon elke dag keihard ons best blijven doen!" We hopen op deze wijze door te gaan. Dat wil niet zeggen dat we niet investeren. Zo hopen we binnenkort het IFS-certificaat te krijgen. Met mijn neef die al is ingestroomd en mijn zoon die staat te trappelen, is ook de volgende generatie Lens klaar voor de toekomst."

Voor meer informatie;
Eric Lens
Lens Transport
IABC 5381
4841 RC Breda
Tel +31 (0)76 522 00 87
Fax +31 (0)76 520 18 11
info@lenstransport.com
www.lenstransport.com