Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Met je neus tegen de glazen wand: innovaties gluren op de PMA Fresh Summit 2019

Tholen - Naast de gebruikelijke fotoreportages met daarop standhouders en alle bekende gezichten viel er op de PMA Fresh Summit vorige week in Anaheim, Californië, ook heel wat te zien achter een grote glazen wand. Deze zogenaamde Fresh Ideas Showcase met alle nieuwe, innovatieve of anderzijds mogelijk interessante producten is ook op de foto gezet.

Bekijk hier de fotoreportage. 

Plastic, papier of karton
In de Fresh Ideas Showcase ligt de focus sterk op verpakking, met onder meer plastic bakjes in alle soorten en maten met bijbehorende deksel of topseals, diverse soorten kartonnen verpakkingen al dan niet gecombineerd met alsnog een stukje plastic om de verpakking transparant te houden en ook een enkele keer een stukje 'verpakking' met als voornaamste doel traceerbaarheid door middel van bijvoorbeeld een QR-code.

Gezondheidspromotie 
Verder in de vruchtgroenten diverse soorten snackgroenten om groentenconsumptie te stimuleren, net zoals de Produce Marketing Association dat beoogt te doen met Sesame Street-verpakkingen onder meer voor knoflook. 

Optimaliseren hele keten
Daarnaast her en der ook een stukje techniek achter de glazen wand, vooral op het gebied van logistiek en koeling en het optimaliseren van de omstandigheden voor een optimale houdbaarheid van het product. 

Toegevoegde waarde
Tenslotte valt op dat er allerlei soorten bewerkte AGF-producten te zien waren, waarbij het dikwijls de telers zelf zijn die zulke stappen zetten om hun product extra toegevoegde waarde mee te geven. Denk dan aan drankjes, sappen, spread of smeersels en ook in de richting van convenience en gemak voorgesneden product. 

Surfen maar, en niet op de Californische golven
Even er doorheen bladeren biedt mogelijk nieuwe inzichten en bespaart je hoe dan ook de kosten van een vliegticket. Niet gek, toch?

Bekijk hier de fotoreportage.