Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Landgard Bio op de Anuga 2019

Hoe ziet de bio-supermarkt van de toekomst eruit?

Landgard Bio was voor het eerst als exposant op de Anuga 2019, die van 5 tot en met 9 oktober 2019 plaatsvond. Het bedrijf had als thema hoe de bio-supermarkt van de toekomst eruit kan zien. Daarbij draaide onder het motto "Bonte biodiversiteit“ alles om het verse, biologische assortiment aan groenten, fruit en kruiden van Landgard Bio. In de focus stonden daarbij de beste verse bio-producten van de Landgard Bio teeltbedrijven, aangevuld door biologische producten uit Nederland, Zuid-Frankrijk, Italië en Spanje. Bio-gecertificeerde exoten met fairtrade keurmerk uit Oeganda van verdere internationale partnerbedrijven completeerden het bonte assortiment.

Klik hier voor de fotoreportage van de Anuga.

Bio-marktpotentieel benutten 
"De trend van producten uit biologische teelt is ongebroken en zal ook in de toekomst verder stijgen. Om aan de vraag te kunnen voldoen, is er een professionele handel in hoogwaardige producten uit de eerste hand nodig - van aantrekkelijke bio-assortimenten tot aan frisse, nette en opvallende presentaties aan de PoS“, benadrukt Albert Fuhs, directeur van Landgard Bio. "Gesprekken op de Anuga hebben ons laten zien hoe groot juist in de retail de belangstelling is voor een divers groenten- en fruit-, evenals bloemen- en plantenassortiment in biokwaliteit.“ In het kader van de deskundigenronde discussieerde hij op het podium van het Anuga Organic Forums 2019 over de noodzakelijkheid van de uitbreiding van het assortiment aan losse verse bio-producten als klantenbindingsinstrument. Daarnaast besprak hij hoe de advisering en bediening in het groenten- en fruitsegment aan de PoS nog verbeterd kan worden.

"Bio" is bij Landgard niet alleen een vraag van handel, maar ook een praktijk die nageleefd wordt. Daarom zet Landgard Bio niet alleen bij het getoonde productsegment, maar ook bij de beursplanning in op het ontzien van natuurlijke bronnen. Een duurzaam gebruik van de gepresenteerde bio-producten en andere ingezette materialen was daarom bijzonder belangrijk voor de bio-deskundige van telerscoöperatie Landgard. Hergebruik van het op de beurs in Keulen getoonde groenten en fruit evenals de kruiden en planten hoorde bij het vaste concept van het beursoptreden, net als ook de inzet van duurzame materialen, bijvoorbeeld in de vorm van flyers uit natuurpapier. Want milieubescherming en duurzaamheid als geïntegreerde aanpak wordt door middel van veel kleine bestanddelen een groot geheel.

Hier vindt u de FreshPlaza fotogalerij van het event.

Voor meer informatie:
Landgard Service GmbH
Veilingstr. A1
47638 Straelen-Herongen
Deutschland
Telefon: +49 2839 59-00
Fax: +49 2839 59-1999
E-mail: info@landgard.de 
Web: www.landgard.de

Publicatiedatum: