Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Veel innovaties in bewerkte AGF-producten

Anuga breekt record, meer dan 170.000 bezoekers

Huidige trends, nieuwste innovaties en niet eerder vertoonde concepten werden op afgelopen week op de Anuga tentoongesteld. De grootste voedsel- en drankenbeurs ter wereld vond plaats van 5 tot 9 oktober in Keulen.

Met meer dan 170.000 bezoekers (+3% vanaf 2017) uit 201 landen en ongeveer 7.500 exposanten (7.405 in 2017) uit 106 landen vestigde de beurs een nieuw record. Op de tien verschillende beurzen die onder één dak plaatsvonden presenteerden exposanten van over de hele wereld hun producten. Op het gebied van AGF presenteerden zich voornamelijk bedrijven uit de verwerkingsindustrie. 

Klik hier voor de fotoreportage.


Cock Lassche en Johan Otto van Smit's Uien

AGF: belangrijke ontmoetingsplaats voor de verwerkende industrie
De exposanten in de AGF-sector vertegenwoordigden voornamelijk de verwerkende industrie. Voor fabrikanten van conserven, diepvriesproducten en convenience producten wint Anuga elk jaar aan belang. "Voor ons is de beurs een goede gelegenheid om te praten met de beslissers uit de voedsel- en drankensector," zei Kanokporn Holtsch, oprichter van PookSpaFoods.

Voor vertegenwoordigers van de Fresh Cut-sector is Anuga een belangrijk platform voor het presenteren van hun producten. "We zijn blij dat we aanwezig zijn op de beurs", vertelt Toon Snepvangers van de Nederlandse uienleverancier Snebo. "De belangstelling van bezoekers voor onze onbewerkte en verwerkte uien is geweldig en we zien een snelle groei van gemaksproducten, vooral in Midden- en Oost-Europa."


Beatrice Sprumont van Warnez

Klik hier voor de fotoreportage.

Ook is de beurs is een ideale gelegenheid om nieuwe productlijnen en marketingconcepten te lanceren. Landgard Bio nam een complete groente- en fruitafdeling mee als onderdeel van een supermarkt. "We richten ons op losse producten en een unieke winkelervaring, waaruit blijkt dat biologisch er niet noodzakelijk saai uitziet, maar echt levendig kan zijn", aldus Albert Fuhs.

De nieuwste productinnovaties worden sterk beïnvloed door superfoods en veganistische concepten. Noten en gedroogd fruit, maar ook gewone en exotische paddenstoelen profiteren enorm van deze trend. Verschillende 'champi-burgers' werden gepresenteerd als een alternatief voor voor vlees. Ook Oosterse producten, zoals gember, (zwarte) knoflook en zoete aardappelen winnen snel aan populariteit.


Het team van Top Onions

Retail
Talrijke inkopers van de handel en de foodservice kwamen de week naar de beurs in Keulen. Van de top 10 retailers ter wereld en de top 12 Duitse retailers waren alle grote spelers vertegenwoordigd. Walmart, Costco Wholesale, The Kroger Co., Metro AG, Walgreens Boots Alliance, Inc., Edeka, Rewe Group, Penny, Lidl en Kaufland (Schwarz Group). Ook grote online retailers zoals Amazon, LSG Group, E.Leclerc, Mercadona, Migros en SPC Groups waren aanwezig. 


De Belgische aardappelverwerker Bart's Potato Company

Klik hier voor de fotoreportage

 

Publicatiedatum: