Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waitrose wil aantal plastic verpakkingen reduceren

Waitrose & Partners, DS Smith en Primafruit hebben in onderlinge samenwerking een kartonnen punnet ontwikkeld waarmee de retailer jaarlijks 12 ton plastic kan besparen. De gesloten verpakking bestaat uit hergebruikte vezels die volledig recyclebaar zijn na gebruik. Hiermee kan Waitrose haar plasticverbruik reduceren en komt zij haar belofte om haar verpakkingen te verduurzamen na. 

David Ellerington, hoofd business development voor DS Smith: "De hele toeleveringsketen heeft baat bij de omschakeling naar karton en ook consumenten kunnen de verpakking gemakkelijk recyclen. Karton is een biologisch afbreekbaar en 100% herbruikbaar verpakkingsmateriaal dat gemaakt is van vezels van gerecycled papier en karton. Hiermee wordt niet alleen de kap van nieuwe bomen voorkomen maar ook zeker gesteld dat de verpakking na gebruik eenvoudig door de consument thuis kan worden gerecycled." 

De overstap naar kartonnen dozen voor het verpakken van de biologische Duchy-druiven was de eerste van de zeven 'verpakkingsbeloftes' die Waitrose & Partners inloste ter ere van het programma van de Prins van Wales: 'zeven decennia van leiderschap in duurzaamheid'. 

Foodanddrinktechnology.com legt uit dat de verpakking niet alleen milieuvriendelijk is maar het Waitrose Duchy Organic label ook mogelijkheden biedt om de zichtbaarheid van haar merk in de winkel te verhogen. Dankzij de vormgeving van de nieuwe punnet kan deze op meerdere manieren en plaatsen in het schap worden geplaatst, waardoor het product makkelijker gepromoot kan worden en zich voegt naar de lay-out van iedere supermarkt.

Publicatiedatum: