Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Een verslag van de CropexGroupdag

"Om kennis te vergaren dien je kennis te delen"

Op 27 september organiseerde Cropex Group de CropexGroupdag. Dertien teeltadviseurs gingen op bezoek bij telers om te leren. Cropex Group doet verslag van de dag.

Al sinds jaar en dag worden de kassen gebruikt voor de teelt van groenten en bloemen. De afgelopen jaren zien we een nieuw “groen” landschap ontstaan. Vertical farming is op dit moment hot, maar ook de teelt van cannabis heeft zijn intrede gemaakt in de kassen. Bij beiden blijkt dat de kennis van het telen zoals dit al jaren gedaan wordt belangrijk is. Wat ook blijkt is dat er met elkaar weer nieuwe kennis ontwikkeld moet worden om met deze vernieuwingen mee te kunnen gaan.

Investeringen in nieuwe kennis
Om kennis te vergaren, dien je kennis te delen. Dat is ook het uitgangspunt van de 13 teeltadviseurs van de Cropex Group. Op vrijdag 27 september jl gingen zij als groep weer op pad om met elkaar van anderen te leren.

Op bezoek
Als eerste gingen zij op bezoek bij Certhon in Poeldijk. Hier hebben zij alle in en outs van Vertical Farming bekeken en besproken. Ze hebben teelten van aardbeien, frambozen, tomaten en paprika’s mogen bekijken. Ook dit bedrijf is bezig met kennisontwikkeling om haar klanten nog beter van dienst te zijn.

In de middag deden ze een bezoek aan Koppert in Berkel en Rodenrijs. Hier begonnen ze met een bezoek aan de Experience Centre. Hierin werd ook weer heel duidelijk hoe belangrijk de kennisontwikkeling bij dit bedrijf is. "Een mooi en vernieuwend product is heel belangrijk, maar de kennis die je bij je klanten brengt des te belangrijker."

Ook hebben zij inzicht gekregen in hoe Koppert intern en extern communiceert. "Kennis hebben en ontwikkelen is heel belangrijk. Het delen hiervan maakt dat de wereld om ons heen hier gebruik van kan maken en zich verder kan ontwikkelen."

Voor meer informatie:
Cropex
[email protected]  
www.cropexgroup.com 

Publicatiedatum: