Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw en exclusief in Italië: de Monterosa-tomaat

De Italiaanse Farmersgroup, gevestigd in de regio Verona, heeft onlangs een overeenkomst getekend met het zaadbedrijf Semillas Fitò, waarmee het de Monterosa-tomaat exclusief in Italië kan telen en afzetten. Dynamiek en innovatie zijn essentiële elementen om te concurreren als het gaat om groenten en fruit.

"Farmersgroup is weliswaar een jong bedrijf, maar we hebben dertig jaar ervaring in de sector en als exclusieve licentiehouders zijn we verantwoordelijk voor de hele organisatie en het selecteren van telers en verpakkers die willen deelnemen aan het project in de verschillende gebieden van Italië. We starten vanuit Sicilië om verder te gaan naar het midden en noorden om het grootste deel van het jaar op de markt te zijn met dit Italiaanse gewas", legt Theo Liberi uit (zie foto hiernaast).

Monterosa tomaat

"Onze bedoeling is om via een enkele commerciële richting toegevoegde waarde voor de toeleveringsketen te creëren. Zo kunnen we een complete service bieden tegen een gedefinieerde prijs en het economische resultaat transparant overdragen aan de teler. Natuurlijk zal worden gedacht dat dit een atypisch bedrijfsmodel is, maar het is ook waar dat we een innovatieve modus operandi willen introduceren voor de sector."

De herontdekking van de tomaat
"De Monterosa-tomaat, zeer bekend bij de experts, wekt altijd interesse, omdat hij zijn wulpse uiterlijk kan koppelen aan een unieke kleur, een indringende smaak en karakter. We willen de herontdekking van de tomaat en zijn smaken oproepen: dit zal het onderscheidende element van onze communicatie zijn, dat begint met de slogan ‘Opnieuw...verliefd worden op de tomaat'", legt Liberi uit.

Foto boven: Monterosa-tomaten in elegante dozen voorzien van de slogan 'opnieuw…verliefd worden op de tomaat'.

"Op dit moment onderhouden we relaties met een tiental klantendistributeurs in Midden- en Noord-Italië, aan wie we exclusiviteit op de referentiemarkt geven, continuïteit in leveringen en hen ondersteunen met reclame en informatiemateriaal gericht op de consument. We worden hierin ondersteund door de ervaring van Semillas Fitò en zijn gespecialiseerde divisie Foodture (www.fitofoodture.com) , evenals een goed gedefinieerd ontwikkelingsplan en een specifieke en gerichte communicatiestrategie", legt Liberi uit.

"Voor 2020 is er een directe aanpak gepland met retailers waarmee we al in dialoog zijn gegaan om een specifieke verpakking te definiëren in het licht van de introductie van de Monterosa-collectie. De collectie van vier tomaten vertaalt zich in een festival van kleuren met een hoge visuele impact (zie foto hierboven) van een ideaal gewas voor salades en creativiteit in de keuken. Hierbij moeten we niet vergeten dat het uiterlijk de bijdrage van de voedingselementen onthult en van de verschillende vitamines gekoppeld aan de kleur van de tomaat", concludeert Liberi.

Voor meer informatie:
Farmers Group Srl
Via Basso Acquar, 20 A
37135 – Verona (VR)
Tel.: +39 3247749847
Email: theo.liberi@farmersgroup.it
Web: www.farmersgroup.it

Exclusieve licentiehouders voor Italië.
www.tomatomonterosa.com

 

Publicatiedatum: