Op zaterdag 14 september vond de elfde Freshride plaats. In de vroege uurtjes vertrokken 34 renners uit de AGF-branche voor een tocht van ruim 100 of 200 km. De opbrengst van € 35.000,- zal besteed worden aan verder onderzoek en ontwikkeling van immuuntherapie in de strijd tegen kanker.
De Freshride geeft blijk van de samenwerking binnen AGF-sector. Voor het elfde jaar werkten routemakers, motorbegeleiders, busbegeleiders en nog veel meer vrijwilligers samen voor het realiseren van een tocht van ruim 100 of 200 km. Traditiegetrouw zijn de stops bij bedrijven in de AGF-keten. Dit jaar viel de keuze op Nature Alliance, Wolter Koops en Peppers Unlimited.
Met dank aan de vele sponsoren en ook doordat de deelnemers de verplichting op zich nemen om groentenboxen te verkopen, kon er voor de start een cheque ter waarde van € 35.000,- overhandigd worden aan Leonore Tuijt van de Daniël den Hoed Stichting. De cheque zal besteed worden aan verder onderzoek en ontwikkeling van immuuntherapie in de strijd tegen kanker.
De Freshride is een initiatief van Harvest House en TNI. De deelnemers – afkomstig uit de AGF-sector - willen door deel te nemen aan deze tour een vuist maken tegen kanker. Naast sponsoring door bedrijven die de Freshride een warm hart toedragen verkopen de deelnemende renners ook rijkelijk gevulde groentekisten. Niet alleen de Daniël den Hoed Stichting maar ook enkele lokale doelen worden gesteund door de Freshride.