Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Tesco, Morrisons en Asda verliezen marktaandeel
Het laatste kwartaal heeft Tesco in Engeland marktaandeel in de groentenafzet verloren. Volgens onderzoeksbureau Kantar Worlpanel is het marktaandeel van Tesco gedaald van 31.0% naar 30.7%. De oorzaak is dat Tesco meer non-food producten verkoopt dan de concurrentie en die ondervinden meer last van de economische recessie. De verkopen van Tesco zijn de laatste 12 weken met 2.2% gestegen in vergelijking met de totale groei van de markt. Die lag op 3.2% wat beneden de inflatie van 3.5% was.
Het aandeel van Tesco is met 0.5% omlaag gegaan naar 30.5% in de laatste 12 maanden tot 28 oktober. De periode, gemeten door het onderzoeksbureau, is bijna 13 weken tot 24 november. Tesco brengt woensdag een rapport uit over het fiscale derde kwartaal.
Volgens onderzoeksbureau Kantar is de vierde supermarktketen in Engeland Morrisons dit kwartaal de grootste verliezer met een verkoopdaling van 1.1% en het marktaandeel zakt van 12.3% naar 11.7%.
Asda, Engeland's tweede supermarktketen, zag het marktaandeel zakken met 0.1% naar 17.3%. De grote winnaar was supermarktketen Sainsbury's. De verkopen zijn gestegen met 4.7% en het marktaandeel steeg met 0.2% naar 16.9%. Sainsbury's liet een winststijging van 5.4% zien gedurende het eerste half jaar.
Onderzoeksbureau Katar gaf extra aandacht aan de sterke prestatie van Aldi. De verkoop is gestegen naar 27.3% en dit gaf een stijging van het marktaandeel van 0.5% naar 3.0%.