USDA rapport:

AGF in de reclame bij grote supermarktketens

Deze week focusten retailers in de Verenigde Staten zich vooral op een 'weer naar school' reclame. Broodtrommel-vriendelijke items zoals pruimtomaten, mini-wortelen, mandarijnen, appelen, druiven, kersen, perzik en nectarines werden goed gepromoot. Verschillende retailers kwamen met recepten voor snelle en gemakkelijke maaltijden voor drukke gezinnen en deden de benodigde ingrediënten in de reclame. Introductiedeals voor het afhalen en leveren van groenten werden gepromoot om de klanten te helpen bij hun hectische schema's. De meeste flyers hadden een sectie met schoolbenodigdheden. 

De totale hoeveelheid advertenties kwam deze week op 397.972, een daling van 16% ten opzichte van de 472.944 van vorige week. Het totaal aantal advertenties van productgroepen: fruit 233.918 (59% van alle advertenties), uien en aardappelen 18.536 (5%), groenten 141.789 (36%), kruiden 1.675 en siergewassen 2.054. Het aantal advertenties voor bio-producten was 59.141, 15% van alle advertenties. 

Hieronder de prijzen van de meest geadverteerde producten (meer dan 3.000 winkels) van deze week, vergeleken met dezelfde week van vorig jaar. Aanzienlijke prijsstijging voor fruit deze week waren mandarijnen met 21%, avocado's met 14%, frambozen met 13% en kersen met 10%. Aanzienlijke dalingen voor aardbeien (2 pound 24% en 1 pound 10%) en perziken met 11%. De enige verandering van betekenis wat aardappelen en uien betreft was deze week een stijging van 19% voor Russet aardappelen. Aanzienlijke prijsstijgingen voor groenten deze week voor Roma tomaten met 19% en suikermaïs met 11%. Aanzienlijke daling voor mini wortelen met 24% en courgette met 12%. 

Voor het volledige rapport, klik hier.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven