Reactie op 'weinig ondernemende jongeren'

Telers schakelen over op huismoeders en laten scholieren soms bewust links liggen

Terwijl Glastuinbouw Nederland met vlogs in de zomervakantie probeert jongeren de kas in te krijgen én telers zelf allerlei acties (o.a. Schenkeveld roert zich), blijkt dat telers alle moeite hebben om genoeg scholieren te werven. Jongeren zijn niet meer zo happig op werken in de kas. En sommige telers zijn op hun beurt daarom ook niet meer zo happig op het werven van jongeren, vertellen zij in het AD

Zo kiest Frank van Schie, al dan niet noodgedwongen, steeds vaker voor 'huismoeders' en laat radijskwekerij Yilmaz scholieren bewust links liggen. "We moeten op onze krachten kunnen bouwen en zeker weten dat zij deze kant op komen. Het aan het geluk overlaten, zoals bij de jeugd, doen we niet." 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven