Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Melvin van der Zeyden, Yex

“E-commerce loopt nog achter in de AGF-branche”

Tholen – Het online bestellen van je dagelijkse boodschappen bij de supermarkt is al een tijdje mogelijk. De zogenaamde E-commerce in de AGF-handel staat daarentegen nog in zijn kinderschoenen. Melvin van der Zeyden, werkzaam bij importeur Yex, zag mogelijkheden in E-commerce en sprong in het gat.

“Vorig jaar heb ik deelgenomen aan het Intrapreneurship van Horti Heroes,” vertelt Melvin. “Dit betekent letterlijk ondernemen binnen de eigen onderneming. Ik heb tijdens deze cursus de nodig handvatten gekregen en zelf in het verleden al veel kennis opgedaan over E-commerce. In combinatie met ruim vijf jaar werkervaring als commercieel medewerker bij Yex en mijn interesse voor E-commerce zijn we in februari 2019 begonnen met het ontwikkelen van een online store.”

Online Yex Store
De eerste stap was het introduceren van een webshop voor de groothandel. “Samen met onze klanten zijn we deze webshop aan het testen en constant aan het verbeteren. De input van onze klanten is belangrijk omdat uiteindelijk zij in de toekomst met deze toepassing aan de slag gaan. Het doel is uiteindelijk een online store op te zetten. Een webshop is pure verkoop, maar we willen meer dan dat, want een online store is veel omvattender. Zo kunnen we productinformatie verstrekken, marketingcontent aanbieden, promoties delen en meer transparantie bieden. Met de online store kunnen we onze klanten als extra meerwaarde ook inzicht geven in de manier van inkopen en waar dit eventueel effectiever kan. Op deze manier bouwen we een platform waar alles wat de klant nodig heeft binnen handbereik is.”

Persoonlijk contact
Het bestellen van producten via E-commerce is sneller, makkelijker, minder foutgevoelig en altijd beschikbaar. “Niet langer hoeven klanten te bellen naar een verkoper bij de groothandel om de prijzen te bespreken en vervolgens mails opstellen voor het bevestigen van hun bestelling.” Een veel gehoord argument is dat het contact met de klanten verwatert bij E-commerce. “Dat is niet zo. Door simpele processen te automatiseren en digitaliseren heeft de verkoper juist méér tijd om waarde toe te voegen aan de klantrelatie met als doel dat onze klant meer verkoopt. E-commerce is dus écht een toevoeging en géén vervanger.”

Domino-effect
“Handelaren stonden eerst wat sceptisch tegenover deze nieuwe ontwikkeling maar langzaam zien we dat meer klanten aanhaken op onze webshop en er de voordelen van inzien. Er begint een domino-effect plaats te vinden. De klanten beginnen in te zien dat deze vorm van handel eigenlijk veel voordelen biedt. Nu kunnen alleen nog handelaren bij ons bestellingen plaatsen met hun eigen account. Wie weet dat we in de toekomst vanuit ons werk ook consumenten kunnen bedienen. Eerst dit maar eens goed doen!”

Voor meer informatie:
Melvin van der Zeyden
Yex
ABC Westland 120
2685 DB Poeldijk
Nederland
Tel: +31 (0)174 21 45 37
Mob: +31 (0)6 104 173 30
m.vanderzeyden@yex.nl
www.yex.nl