Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Speciale aardbeien- en komkommeracties bij supermarkten verwacht

Deze zomer wederom #hetezomeroogstacties

Aardappelen, groenten en fruit met een minder aantrekkelijk uiterlijk toch voor aantrekkelijke prijzen verkopen zodat telers geen verliezen hoeven nemen voor deze oogsten. ZLTO zet de vorig jaar in gang gezette campagne #hetezomeroogst door. Telers met een oogst die niet aan de specificaties van supermarkten voldoen, kunnen deze producten bij ZLTO aanmelden. ZLTO bemiddelt dan in het vinden van een supermarkt die deze producten wil verkopen.


#hetezomeroogst-actie uit 2018

'Dan heb je bijvoorbeeld in de weekenden speciale aardbeienacties of eet je een keer een komkommer meer', vertelt ZLTO-bestuurder Hendrik Hoeksema. De #hetezomeroogst campagne zit volgens ZLTO de normale producten niet in de weg. “Het is een nieuwe markt en kans voor het hele segment om dit op te pakken. Dus ik ben er absoluut niet bang voor dat dit concurrerend gaat werken”, geeft Hoeksema aan.

Vorig jaar is er door bemiddeling van #hetezomeroogst campagne ruim 120 kilogram aan klasse 2 groenten en fruit verkocht. “We hopen dat het dit jaar niet tot deze aantallen hoeft te komen. Maar de telers kunnen op onze steun rekenen”, aldus de initiatiefnemers. Telers kunnen hun aanbod melden op de Facebookpagina #hetezomeroogst.  

Bron: Nieuwe oogst, Facebook

Publicatiedatum: