Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Wie snack zegt, zegt snacktomaat"

Op de fiets naar het werk of in de trein naar huis, achter de computer op kantoor of voor de televisie thuis: er wordt steeds meer gesnackt. Waar vroeger drie maaltijden de standaard was, kennen we tegenwoordig meerdere eetmomenten per dag. Welke tussendoortjes kiezen consumenten en wat maakt de snacktomaat zo populair? Wim van der Berg schreef er een blog over op de site van Prominent.

Snackassortiment steeds verder uitgebreid
In een wereld waar alles on demand beschikbaar is, lijkt eten waar en wanneer het jou uitkomt een logische stap. In de afgelopen vijf jaar is het snackaanbod enorm gegroeid. Waar consumenten eerder veroordeeld waren tot candybars, koeken, mueslirepen of een appel, kan men nu kiezen voor verse sappen, smoothies, sushi en verschillende snackgroenten. En Duits onderzoek toont aan dat juist die laatste opties een populaire keuze zijn.

Waarom zijn snacktomaatjes zo populair?
In Nederland kennen we snacktomaatjes al langer, maar ook de ons omringende landen weten consumenten de snackgroenten en fruit steeds sneller te vinden. Ook in dit segment wordt de keuze steeds verder uitgebreid. Van snackkomkommers, paprika’s en radijsjes tot voorgesneden verse fruitsalades en bessenmixen. Wat bijdraagt aan de populariteit zijn de aantrekkelijke prijs – dat geldt vooral voor tomaten - en de verpakking: handzame kuipjes voor onderweg en emmertjes voor thuis.

Snacken: een gemaks- of gevoelskwestie?
Snacken wordt zowel gestuurd door gemak als gevoel. Bij gemak gaat het om functionaliteit –tussendoor even snel de honger stillen – en bij gevoel gaat het om het sociale aspect – met familie voor de televisie of met vrienden tijdens een gezellige borrel. Consumenten kiezen in beide gevallen steeds vaker voor gezonde snackopties. Dat biedt kansen voor de toekomst.

Voor meer informatie:
Prominent
www.prominent-tomatoes.nl
info@prominent-tomatoes.nl

Wim van den Berg
w.vandenberg@doorpartners.nl 
+31 (0)6 5756 4346.

Publicatiedatum: