De Duitse telersorganisaties voor groenten en fruit, verenigd in de BVEO (Bundesvereinigung der Erzeugerorganisationen Obst und Gemüse e.V.), slaan sinds dit jaar een nieuwe weg in op het gebied van reclamecampagnes. Voor het eerst loopt er een gezamenlijke campagne van meerdere landen die door de nieuwe EU-verordening 1144/2014 gefinancierd wordt om de consumptie van verse groenten onder de jonge generatie te stimuleren. "Met onze nieuwe groentencampagne willen we jonge mensen tussen de 20 en 30 jaar bereiken. Samen met onze Belgische partner, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM), hebben we gekozen voor de campagneslogan "Groenten zijn de nieuwe sneakers", om onze doelgroep met een knipoog te motiveren om meer groenten op het menu te zetten", vertelt referent Lisa Kloke in een interview met gemuese-online.de.
Sneakers zijn comfortabel en raken nooit uit de mode, zegt men verder. "We willen met deze campagne en eenvoudige recepten laten zien dat groenten net zo comfortabel te bereiden zijn als sneakers te dragen zijn. En net als een paar sportschoenen passen ook groenten overal bij en kunnen ze altijd! De campagne heeft voorlopig een looptijd van drie jaar, loopt op de Belgische en Duitse markt en wordt door de EU medegefinancierd. We hebben voor de campagne verschillende formats en grappige slogans bedacht, die we online laten zien. Onze doelgroep is vooral online actief en we willen ze precies daar bereiken: YouTube, Facebook en Instagram."
Voor meer informatie:
Bundesvereinigung der Erzeugerorganisationen
Obst und Gemüse e.V.
Pariser Platz 3
10117 Berlin
Telefoon: 030 20641498-0
E-mail: bveo@drv.raiffeisen.de
www.bveo.de