Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Teler zoekt leverancier op Social Media

Land- en tuinbouwers die actief zijn op Social Media zijn daar steeds vaker op zoek naar hun leveranciers. 44% wil via Social Media informatie ontvangen van zijn leveranciers; 35% is zelfs geïnteresseerd hen te ‘volgen’. Vorig jaar was dat nog respectievelijk 19% en 15%. Dit blijkt uit een online onderzoek van AgriDirect, uitgevoerd in november 2012, waaraan 800 telers deelnamen.



Facebook en YouTube lijken voor agribusiness bedrijven de meest aangewezen kanalen om in contact te komen met hun afnemers. 55% van de telers is actief op Social Media en maakt gebruik van Facebook. 51% komt regelmatig op YouTube. Ter vergelijking: in 2011 was YouTube nog het populairst, gevolgd door Facebook. Ook worden discussiefora en Twitter steeds populairder. Daarentegen is Hyves ook in de agrarische sector op zijn retour met 33% in 2011 en nog maar 10% in 2012. 



Driekwart van de agrarische ondernemers op Social Media zet dit (ook) zakelijk in, voornamelijk om het nieuws uit de sector in de gaten te houden. Ook wordt Social Media regelmatig gebruikt om nieuws over producten en machines te vernemen, contacten met collega’s te onderhouden of tips uit te wisselen.

Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op onderzoek onder online georiënteerde land- en tuinbouwers. Telefonisch onderzoek van AgriDirect onder 350 agrariërs, uitgevoerd in november 2012 en representatief voor de totale populatie, laat echter zien dat 33% van alle agrariërs op Social Media te vinden is. Het effectieve bereik van genoemde kanalen is dus lager.

Publicatiedatum: