Het Amerikaanse Wilson Produce heeft onlangs aangekondigd dat ze een nieuw consumentenverpakkingsprogramma voor biologische mini-komkommers hebben opgezet. Het bedrijf zegt dat dit een nieuwe stap is om de groeiplannen van het vierde generatie familiebedrijf te realiseren.
De teelt van de biologische mini-komkommers betekent dat Wilson Produce een jaarrond retailprogramma kan opzetten met piekmomenten in de lente en herfst.
“Ons nieuwe mini-komkommerprogramma is een 'win-win' voor telers en voor ons," zegt Alicia Bon Martin, de directeur van Wilson Produce. “Het geeft onze telers de mogelijkheid om hun gewasrotatieprogramma's op te bouwen en voor Wilson is het een aanvulling op onze bestaande 'Mighty Mini'-categorie, die onze merkpositionering op het gebied van verse snackgroenten versterkt," voegt ze toe.
De eerste zending van biologische mini-komkommers vond plaats in december 2018 en was gericht aan retailers in verschillende delen van de VS. Deze komkommers kwamen van telers uit Jalisco, Sinaloa en Colima, Mexico. Door de grote interesse van klanten en consumenten heeft Wilson Produce de teelt van de komkommers inmiddels verder uitgebreid.
Wilson Produce voegt toe dat ze de teelt van mini-puntpaprika's en -pompoenen blijven uitbreiden en dat ze daarnaast willen gaan richten op het toevoegen van andere soorten groenten, zoals gekleurde paprika's en trendy groenten, zoals shishito pepers.
Voor meer informatie:
Melinda Goodman
Tel: +1 (414) 469-5524
melinda@fulltiltmarketing.net
www.wilsonproduce.com