Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Growing Media Europe publiceert duurzaamheidsagenda

Growing Media Europe (GME) presenteerde onlangs haar eerste duurzaamheidsagenda. Klik hier om het document te downloaden van de GME website. De duurzaamheidsagenda dient als algemene beleidsrichtlijn, waarin de visie van GME op duurzaamheid wordt beschreven en de weg wordt uitgestippeld voor teeltmediasector. 

De duurzaamheidsagenda, opgesteld door een team van GME-leden, illustreert hoe groeimedia een verschuiving naar een duurzamere tuinbouw mogelijk maken, geeft inzicht in het onlangs gelanceerde GME Life Cycle Assessment (LCA)-project en legt de belangrijkste duurzaamheidsdoelstellingen van GME als vereniging uit. De belangrijkste uitspraken van de duurzaamheidsagenda zijn:

  • Alle drie de pijlers van duurzaamheid zijn cruciaal (milieu, economie, maatschappij).
  • Groeiende media moeten "fit for purpose" zijn om duurzaam te zijn.
  • Zowel grondstoffen als productieprocessen moeten "verantwoordelijk" zijn.
  • Het duurzaamheidsdebat moet gebaseerd zijn op wetenschappelijk gevalideerde gegevens.



GME-voorzitter Stefaan Vandaele, die op 14 mei 2019 op de IPS-conventie in Bremen de duurzaamheidsvisie van GME presenteerde, verklaarde: "Proactief omgaan met alle aspecten van duurzaamheid en het nemen van verantwoordelijkheid is een eerste vereiste voor elke sector die een toekomst wil hebben. Onze duurzaamheidsagenda is een kleine maar belangrijke stap om de sector in de goede richting te sturen en de mogelijkheid te creëren om een verschuiving te maken naar een duurzamere tuinbouw."

Voor meer informatie:
Growing Media Europe
Rue de Trèves 49-51
1040, Brussels
Belgium
+32 2 777 15 90
info@growing-media.eu
www.growing-media.eu

 

Publicatiedatum: