Na de introductie van de snacktomatenlijn Sweetpops heeft het team van Red Sun Farms onlangs ook Sweetpeps op de markt gebracht. Dit zijn snackpaprika's in een handige stazak. Carlos Visconti, directeur Noord-Amerika en Harols Paivarinta, hoofd verkoop Noord-Amerika leggen uit hoe het bedrijf probeert te beantwoorden aan de behoeften van haar retailpartners. "Als bedrijf groeien we voortdurend en breiden we uit om voorbereid te zijn op de toekomst."
Chocoladekleur
"Met de uitbreiding van het snack- en specialiteitensegment leggen we de lat hoog met nieuwe smaken, kleuren, vormen en zelfs verpakkingen," vertelt Visconti. De nieuwe lijn werd eerder dit jaar tijdens de vakbeurs Southern Exposure gepresenteerd en onlangs nog eens op de CPMA. De aantrekkelijke stazak ((226 gram) bevat vier kleuren mini-paprika's.
"Deze snackpaprika's zitten boordevol smaak," vervolgt Paivarinta. "De paprika's hebben vier verschillende kleuren, waaronder één in een opvallende chocoladetint. Met dit ras laten we zien hoe consistent we zijn en bieden we de consument een unieke smaakervaring."
Groeiende markt
De markt voor snackgroenten doet het prima. "We zien de afzet van snackgroenten en specialiteiten jaarlijks toenemen," vertelt Harold. "Consumenten zijn beter geïnformeerd en gezondheidsbewuster dan ooit tevoren. Veel van hen zijn op zoek naar verantwoorde snackalternatieven en willen hierbij een ruime keuze aan texturen en smaken hebben. Onze producten komen aan deze vraag tegemoet."
Het moge duidelijk zijn dat kinderen niet de enige groep zijn waarbij deze snacks in de smaak vallen. "Gezien het snackformaat van de verpakking is dit inderdaad een aantrekkelijk product voor kinderen. We willen allemaal dat onze kinderen gezonder en meer groenten en fruit eten," vervolgt Harold. "Onze Sweetpops en Sweetpeps spreken echter een veel groter publiek aan van jong tot oud. De producten zijn zeer veelzijdig. Ze zijn bijvoorbeeld geschikt als tussendoortje voor onderweg of als vrolijk voorgerecht tijdens een etentje."
Retailpartners
Dankzij de groei van haar faciliteiten in de Verenigde Staten, Canada en Mexico mag Red Sun Farms zich tegenwoordig één van de grootste kasgroentetelers in Noord-Amerika noemen. Is het snackassortiment het geheim achter deze groei? "Hoewel de toenemende populariteit van dit segment zeker bijdraagt aan de groei van ons bedrijf, is het vooral onze innovatieve benadering die de groei aanjaagt,' vervolgt Carlos.
Hij benadrukt het belang van samenwerking met retail- en foodservicepartners voor de uitbreiding van het bedrijf. "Het is ons doel om in te spelen op de behoeften van onze retailpartners en het AGF-schap weer 'spannend' te maken. We voldoen hiermee ook aan de verwachtingen van de markt. Onze partners kunnen rekenen op Red Sun Farms als een betrouwbare, jaarronde leverancier."
Dit geldt voor de snackgroenten van het bedrijf maar ook voor haar conventionele producten. "Onze conventionele producten blijven onze 'bestsellers' en we zijn ervan overtuigd dat hier altijd een markt voor zal blijven bestaan. Als bedrijf groeien we en breiden we uit om ons voor te bereiden op de toekomst," legt Carlos uit. "Ons team slaagt er goed in om prognoses te maken en de juiste balans te vinden tussen conventionele producten en specialiteiten, op basis van de behoeften van onze retailpartners."
Specialiteiten
Betekent dit dat het assortiment nog verder uitgebreid zal worden? Wat kunnen we nog meer verwachten? "Het is pas een maand geleden dat Sweetpeps op de markt kwamen, dus deze vraag kan ik nu nog niet beantwoorden," lacht Carlos. Het succes van onze Sweetpops en Sweetpeps heeft zeker voor reuring in de sector gezorgd en we zijn voorlopig niet van plan hiermee te stoppen."
Voor meer informatie:
www.redsunfarms.com