Abonneren

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Stephan Schneider, Cre8tives:

“Veel onwetendheid in AGF-sector over verpakkingen, materialen en recycling”

Tholen - Drie jaar heeft Stephan Schneider bij HillFresh International diverse vernieuwingen gebracht met onder andere het merk Juisy, opvallende verpakkingen en een spannend Nickelodeon kidsfruit assortiment. Nu gaat hij  zelfstandig verder met zijn eigen onderneming Cre8tives. Een bedrijf dat met creatieve oplossingen op het gebied van marketing en communicatiemiddelen bedrijven wil helpen om zich te onderscheiden. Een belangrijke ontwikkeling hierin is de plastic discussie waarin Cre8tives bedrijven op weg wil helpen naar een duurzamer assortiment verpakkingen.

“Vanuit mijn functie als marketingmanager bij HillFresh heb ik alles wel een beetje voorbij zien komen op het gebied van verpakkingen. Uiteindelijk verbaasde ik me over de onwetendheid binnen de AGF over verpakkingen, de materialen en het recyclen ervan. Composteerbare plastics worden door veel mensen aangeprezen omdat zij de uitspraken van verschillende verkopers voor waar aannemen. Er zijn enorm veel bedrijven die duurdere materialen hebben toegepast op hun verpakkingen die helemaal niet zo duurzaam blijken te zijn. Daar wil ik met Cre8tives verandering in brengen”, vertelt Stephan.

“Tijdens een bezoek aan het LCA-center heb ik veel informatie tot mij genomen en dit uiteindelijk verwerkt in een overzichtelijk model. Het model is vrij eenvoudig te gebruiken en gaat eigenlijk uit van twee uitgangspunten. Die van het product en die van de verpakking. Belangrijk bij een verpakking is dat de materialen waarvan het gemaakt is binnen Europa kunnen worden gerecycled en dat is waar het vaak verkeerd gaat. Heel veel composteerbare plastics kunnen niet bij het groenafval of bij het plastic afval worden gegooid. Deze moeten bij het restafval worden gegooid en dat is daarom een niet duurzame oplossing aangezien dit direct wordt verbrand. Het is verbazingwekkend hoe veel bedrijven te veel betalen voor duurdere verpakkingsmaterialen die uiteindelijk helemaal niet brengen wat ze beloven. De volgende no-go zijn natuurlijk verpakkingen die uit meerdere materialen zijn gemaakt waarbij de consument ze niet automatisch zal scheiden. Mono materialen zijn de toekomst en daar zullen we meer naartoe moeten. Bijgevoegde model geeft in ieder geval een eerste inzicht in de te volgen route naar een duurzamer assortiment verpakkingen. Indien er bedrijven zijn die graag meer advies op dit gebied willen dan kunnen ze altijd contact met mij opnemen”, vertelt Stephan.

Naast advies op gebied van verpakkingen kan Cre8tives ook benaderd worden voor een creatieve blik op de bedrijfsvoering waarmee bedrijven zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. “Vaak is het zo dat een creatief concept of een nieuwe innovatie de deur kan openen die anders gesloten zou blijven. Of het nu gaat om een idee, een vernieuwend onderzoek, een evenement of gewoon een keer een creatieve brainstorm, bij Cre8tives bent u aan het juiste adres”, besluit Stephan. 

Dit artikel verscheen eerder in editie 4, 33e jaargang van vakblad AGF Primeur. Zie hiervoor www.agfprimeur.nl.   

Voor meer informatie:
Cre8tives
www.cre8tives.nl 

Stephan Schneider
stephan@cre8tives.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven