Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Leverancier voor de gastronomie, Marinello, vertrouwt op nieuw ontwerp

"Ik wilde een voorbeeld zijn voor de Züricher Markthalle"

Na een verbouwing werd het vernieuwde magazijn van groothandel Marinello in Zürich geopend. Marinello & Co verhandelt AGF specialiteiten en bewerkte producten. Het idee achter de verbouwing van de bestaande locatie om de producten beter te presenteren, ontstond in de loop der jaren. Eigenaar Tiziano Marinello: "Aan de ene kant wilde ik een voorbeeld geven aan de markthal in Zürich, omdat we de sfeer van een restaurant gecreëerd hebben, wat niet direct functioneel is. Maar we hopen dat restaurateurs de markthal bezoeken en dan denken 'Marinello doet het net even iets anders'. Het nieuwe concept maakt het mogelijk om evenementen voor klanten te organiseren, zoals proeverijen. Hoewel de toeloop van klanten niet toenam in de loop der jaren, denk ik, dat je goed geld kunt verdienen als je in deze branche actief blijft."


De nieuwe stand heeft de sfeer van een restaurant 

Lange termijn succes
Hoewel de verbouwing niet direct effect op de afzet heeft gelooft Marinello in het lange termijn succes van zijn strategie. "Ik denk dat het nieuwe klanten overhaalt. Daarnaast is het belangrijk voor me dat we alle cateringsdiensten kunnen bedienen met concurrerende prijzen, van clubs tot ster keukens. We willen op elke bruiloft kunnen dansen, laten we maar zeggen."

Naast het nieuwe ontwerp werd het assortiment uitgebreid. Om het antipasti assortiment uit te breiden, werd een nieuwe productlijn geïntroduceerd in het verssegment onder het label 'Farm'. "Door importbeperkingen is de regionaliteit van producten een belangrijke factor in Zwitserland. Binnen het seizoen is 75% van ons groenteassortiment lokaal; dat betekent niet dat we producten uit heel Zwitserland krijgen. We nemen zoveel mogelijk producten in de onmiddellijke omgeving af."

Product selectie
Onder het Farm label worden sinds april producten van lokale telers verhandeld, maar ze hebben ook contracten. "Basiscriteria komen er simpelweg op neer dat producten in de omgeving van Zürich geteeld worden en dat de teler eerlijk werkt. De producten worden niet exclusief door ons verhandeld, maar we leveren de juiste storytelling. Telers vinden het leuk dat hun manier van doen met de buitenwereld wordt gedeeld."


Links: het Marinello & Co management met eigenaar Tiziano Marinello (links). Rechts: een van de bedrijfswagens

Farm omvat een breed scala aan Zwitserse groenten, zoals salades, vollegrondsproducten en exclusieve tomaten. Het hele assortiment zou het eind van deze maand of begin juni op de markt moeten zijn. "We moeten rekening houden met nieuwe teeltmethodes zoals biodynamische teelt en gesloten circuits. We onderhouden ook goede contacten met mensen die nieuwe projecten leiden; in samenwerking met een van onze telers en het Leaf to Root initiatief, voegden we de Celtuce-Lattich prodcuten toe aan ons assortiment. Ik zie ook een stijgende vraag naar aubergines, van zowel de binnenlandse als de buitenlandse markt. Wilde kruiden komen steeds meer in trek. Dat betekent dat ons assortiment degelijk is."

Voor meer informatie:
Marinello & Co AG
Aargauerstrasse 1a
8048 Zürich
T:    043 44 44 500
M:  079 530 45 07
F:    043 44 44 555 
tiziano@marinello.ch
www.marinello.ch  

Publicatiedatum: