Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plasticvrije verpakking voor mini-komkommers

Wijnen Square Crops komt op de markt met een nieuwe verpakking voor haar eigen merk mini-komkommers, BoostyBites genaamd. De verpakking is zo ontworpen, dat het product zonder plastic de winkels in kan.

Sales manager Jarno Houben overhandigt met veel trots de eerste plasticvrije verpakkingen aan AGF-Manager Herr Marks van Edeka Jansen in Baesweiler.

Duurzaamheid en gemak gaan een steeds grotere rol spelen binnen de AGF-sector. Een van de belangrijkste thema’s in het schap is het toenemend gebruik van plastic. De vraag vanuit retailers naar duurzame verpakkingen groeit. Deze ontwikkelingen hebben ervoor gezorgd dat een duurzaam alternatief voor het verpakken van mini- komkommers niet uit kon blijven.

Wijnen Square Crops sloeg de handen ineen met INOVA en Total Packaging om samen tot een redesign van de huidige BoostyBites verpakking te komen. Dit heeft geresulteerd in een kartonnen verpakking waarbij een aantal belangrijke facetten gewaarborgd zijn. Het bakje beschermt het product goed, waardoor de snackkomkommers niet beschadigd raken tijdens transport. Daarnaast is het bakje zo ontworpen dat plastic gesaneerd kan worden. De omloopsnelheid van het product is dermate hoog, wat er voor zorgt dat de mini-komkommers ook mooi vers blijven. Het product is goed zichtbaar en makkelijk mee te nemen, wat het gemak voor de shopper verhoogt. Ten slotte zorgt de verpakking voor een nieuwe, frisse uitstraling door het kleurgebruik in combinatie met de nieuwe slogan ‘buitengewoon lekker!’.

De nieuwe verpakking is in Duitsland exclusief verkrijgbaar bij Edeka en Netto. In Nederland wordt de nieuwe verpakking binnenkort geïntroduceerd bij een aantal leden van Superunie.

Ministers op bezoek

Voor meer informatie:
Wijnen Square Crops
T: +31 77-358 67 79
info@wijnenbv.nl
www.square-crops.com

Publicatiedatum: