Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Zakelijk programma Floriade heeft veel nieuwe ideeën opgeleverd"

Uit zakelijke contacten tijdens de Floriade zijn veel ideeën ontstaan voor nieuwe producten, diensten en markten. Dat werd op 28 november in Venlo bekend gemaakt tijdens de slotbijeenkomst van Limburg & Co, een business-to-business-platform dat tijdens de Floriade ondernemers, wetenschap en overheden bij elkaar gebracht heeft.

Onder de twee miljoen bezoekers aan de Floriade waren duizenden ondernemers en vertegenwoordigers van instellingen. Daarvan hebben er 2600 deelgenomen aan de ruim honderd business to business (B2B) bijeenkomsten op het gebied van landbouw & voeding, handel & logistiek en industrie.

Van deze ondernemers waren er 800 uit de regio afkomstig, de anderen uit de rest van Nederland en het buitenland. De bijeenkomsten van Limburg & Co hebben concreet geleid tot 100 interessante ideeën voor nieuwe producten en diensten waarvan er 50 concreet worden uitgewerkt. Hiermee is een investering van 10 à 15 miljoen euro gemoeid.

Gedeputeerde Twan Beurskens is tevreden met de resultaten. "We zijn in onze opzet geslaagd om door deze bijeenkomsten niet alleen innovatie te bevorderen," zegt hij. "We hebben ook nieuwe investeerders aangetrokken, de handelskansen vergroot en Greenport Venlo op de kaart gezet. En wat misschien nog belangrijker is: de samenwerking in de regio is versterkt."

Directeur René Postulart van ontwikkelbedrijf Development Company Greenport Venlo (DCGV) zegt dat er een vervolg komt. "We gaan door met het organiseren van B2B-bijeenkomsten," zegt Postulart. "Het is nu zaak de opgebouwde contacten warm te houden en met gerichte acquisitie uit te bouwen."

bron: Provincie Limburg
Publicatiedatum: