Nu de World Food Center Experience in de volgende fase van ontwikkeling en realisatie zit, heeft de Rabobank besloten de bestaande samenwerking voor meerdere jaren vast te leggen. De Rabobank heeft hiervoor een samenwerkingsovereenkomst gesloten met World Food Center Development, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van het gehele World Food Center-gebied.
V.l.n.r. Mariska de Kleijne, Kirsten Konst (Rabobank) en Jan Prins (WFC)
Het World Food Center (WFC) in Ede wordt moet een food-ontmoetingsplek voor consumenten, bedrijven, kennisinstellingen en overheden worden. Het World Food Center wil met deze publieksattractie het publiek nadrukkelijk bewuster maken van vraagstukken die te maken hebben met voedsel. Hoe kunnen zij bijdragen aan een gezondere en duurzamere toekomst? Niet alleen voor henzelf maar ook voor hun omgeving.
Daarnaast is het WFC een innovatiedistrict voor food en agro, een plek waar ontwikkeling en uitwisseling van kennis tussen bedrijven, kennisinstellingen en consumenten wordt gestimuleerd.
Voor realisatie van de WFC Experience is deelname in de vorm van kennis en middelen vanuit het bedrijfsleven essentieel. Vanaf de start wordt samengewerkt met Albert Heijn, DSM, FrieslandCampina, KeyGene, Nestlé, Scelta Mushrooms en Rabobank. Nu de ontwikkeling van de WFC Experience een nieuwe fase ingaat, wordt ook de samenwerking met de deelnemende bedrijven verder uitgebreid.
Vervolgstappen
De volgende stap in de realisatie van de WFC Experience is de oprichting van een stichting die verantwoordelijk wordt voor de ontwikkeling en de realisatie van de inhoud en het gebouw van de nieuwe attractie. Daarvoor is Marcel Goossens begin april benoemd als kwartiermaker/directeur.
Bron: World Food Center