Abonneren

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Nieuwe Raad van Bestuur voor 2019-2021

Spanje: Toñi Piernas nieuwe voorzitter van +Brócoli

De Spaanse organisatie +Brócoli (Associatie voor de Bevordering van de Consumptie van Broccoli) heeft Toñi Piernas Millán verkozen als nieuwe voorzitter. De associatie, waarvan Proexport een van de oprichters is, begint hiermee aan een nieuwe fase. Voor het eerst heeft een vrouw de leiding over de organisatie, sinds de oprichting van +Brócoli in 2010. Piernas neemt het stokje over van ex-president Luis Jiménez en treedt in de voetsporen van vijf eerdere voorzitters.

Toñi Piernas Millán is marketingdirecteur van Campo de Lorca en is sinds 2011 verbonden aan de sector via dit bedrijf, dat een partner is van Proexport en +Brócoli. Piernas is 34 jaar oud, getrouwd en wordt binnenkort voor het eerst moeder. Ze vertegenwoordigt een nieuwe tijd in de groenten- en fruitsector, nu er voor het eerst een vrouw aan het hoofd staat van een product dat zo belangrijk is voor de regio Murcia als broccoli. "Er verandert iets in onze maatschappij. Er zijn steeds minder vrouwen die hun professionele doelstellingen hoeven los te laten om hun persoonlijke doelen te kunnen bereiken".

Piernas zal dus aan het hoofd komen te staan van de nieuwe Raad van Bestuur van +Brócoli, die onlangs werd verkozen in Lorca. Het bestuur bestaat tot 2022 verder uit Juan Salvador Peregrín (Peregrín), Javier Bernabeu (Sakata), Jorge Reig (Agromediterránea), Luis Jíménez (Luis Jiménez), Carmen Cabra (Fruit Today) en Nuria García (Proexport).

De nieuwe voorzitter heeft twee jaar ervaring als lid van het voormalige bestuur van +Brócoli. "Ik kijk er echt naar uit om deze groente te kunnen gaan verdedigen als voorzitter van de associatie. Het is een uitdaging voor mij om dit product de plaats te geven die het verdient: Spanje is namelijk de grootste teler van broccoli. In de komende jaren willen we de #meunoalverde (#iksluitmeaanbijgroen) beweging van +Brócoli internationaliseren", stelt ze.

De nieuwe voorzitter geeft aan dat haar belangrijkste doelstelling ten aanzien van de organisatie is dat de consumptie van broccoli niet alleen blijft groeien in de regio's waar het product geteeld wordt, maar in geheel Spanje. "We zitten al dichtbij de 2 kg per inwoner per jaar en we zullen door blijven gaan met onze missie om de voordelen en eigenschappen van broccoli bekend te maken, zodat dit cijfer blijft toenemen.Dit doen we door middel van acties op verkooppunten, door deel te nemen aan beurzen en door de maatschappij rechtstreeks te bereiken, via sociale netwerken. Hiervoor blijft het van essentieel belang om contact te leggen met de verkoper en de consument, om ons motto, "Broccoli: gezond genot", over te brengen, aldus Piernas.

Promotie-campagnes
De nieuwe bestuursleden van de associatie zijn aangesteld tijdens de tiende Algemene Vergadering van +Brócoli. Tijdens deze bijeenkomst werden ook de cijfers gepresenteerd met betrekking tot de communicatiecampagne van afgelopen jaar. In die periode zijn meer dan 27 mln mensen bekendgemaakt met de gezonde eigenschappen en de culinaire waarde van broccoli, dankzij het promotiewerk van de associatie door middel van campagnes in supermarkten, promoties met invloedrijke personen en initiatieven op sociale media.

De marketingmanager van de associatie, Marina Marcos, besprak de voorlichtingsactiviteiten die in het afgelopen jaar werden uitgevoerd onder het motto #meunoalverde. Volgens Marcos werden er "elke maand bijna 3 mln mensen bereikt" met deze boodschap van +Brócoli.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven