Greenyard zoekt meer partners zoals Albert Heijn

De Belgische groenten- en fruitgigant Greenyard wil zijn financiële crisis overwinnen door meer samenwerkingen aan te gaan met supermarktketen en telers. 'Ik verwacht dat als alle partijen in de keten samenwerken met langjarige contracten in plaats van dat hele opportunistische handjeklap in de dagelijkse handel zoals nu, er een absolute plus uitkomt. Voor de teler, de supermarkt en voor ons', zegt de crisismanager van Greenyard, Marc Zwaaneveld, in een gesprek met Het Financieele Dagblad.

De 422 banen verdwijnen bij de divisie verse groenten en fruit (Fresh), voornamelijk in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zwaaneveld kondigde vrijdag aan dat ook in Nederland en België ontslagen zullen vallen. In een toelichting zegt een woordvoerder van het bedrijf echter dat het om een 'beperkt aantal ontslagen' gaat in Waddinxveen. 

Zwaaneveld wil nauwer samenwerken met de retailers. Hij wil dat kassagegevens en verkoopdata worden uitgewisseld. Zijn grote voorbeeld is de vijftienjarige samenwerking van Greenyard met Bakker Barendrecht voor Ahold Delhaize. Dit soort samenwerkingen wil hij ook met andere supermarktketens afsluiten. 

Klik hier voor het hele artikel op FD. 

 

 


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven