Sweet Palermo in nieuwe kleuren kan op enthousiasme rekenen

“Met de driekleur rood, oranje en geel mikken we op introductie in heel Europa”

Ketenpartners reageren positief op de nieuwe kleuren van Sweet Palermo. Het merk zoete puntpaprika’s van Rijk Zwaan is nu beschikbaar in rood, geel, oranje en chocolate. “Met de driekleur rood, oranje en geel mikken we op introductie in heel Europa”, vertelt Jesús Villegas van Unica Fresh.

De paprikaverkoper van het Spaanse exportbedrijf merkt dat de markt voor zoete puntpaprika’s nog altijd groeit in Europa. “Ook het afgelopen seizoen was die groei relevant. Door zijn goede smaak en textuur is de rode Palermo RZ een fantastische paprika, die zowel vers als bewerkt gegeten kan worden. Ook de gele variant doet het erg goed. Vooral de introductie ervan in Duitsland verloopt positief. De komst van de oranje zoete puntpaprika maakt een nieuwe mix mogelijk, die wij in heel Europa willen introduceren. De drie kleuren rood, oranje en geel helpen ons de markt uit te breiden.”

Smaak en vorm
Rijk Zwaan ontwikkelde het merk Sweet Palermo in 2015. De goede smaak, veelzijdigheid en gemak in verwerking zijn volgens het veredelingsbedrijf de sterke punten van de rode Palermo RZ en eveneens de vaste merkwaarden. Rijk Zwaan ging voor de introductie van de gele, oranje en chocolate variant daarom niet over één nacht ijs.

Marketingspecialist Heleen van Rijn-Wassenaar van Rijk Zwaan: “De lat lag hoog. Wij willen consumenten met de andere kleuren dezelfde goede ervaring bieden. Consumentenpanels hebben de rassen uitgebreid op smaak getest, breeders op de vruchtvorm en telers op teelttechnische eigenschappen. De nieuwe kleuren voldoen aan al onze eisen. Zo is de chocolate Palermo net zo verrassend zoet als zijn rode zusje.”

Nieuwe verpakkingen ter inspiratie
Met de vier kleuren zijn vele combinaties binnen Sweet Palermo mogelijk. “Dat zorgt voor diversificatie van het schap. Onze ketenpartners bieden wij ter inspiratie nieuwe verpakkingen en ideeën voor mixen, die we in het Retail Center in Berlijn hebben getoetst met onder meer de eyetracking-techniek. Denk aan een kleurenmix van de Belgische of Duitse vlag met de combinatie van rood, geel en de chocolate variant, die bijna zwart is. Of verschillende seizoensmixen. Binnenkort lanceren wij een campagne ‘Colouring the year’ die dit idee ondersteunt”, licht Van Rijn toe.

Productontwikkeling van belang
Jesús Villegas van Unica Fresh is blij met die support. “Dat helpt ons bij de introductie. De samenwerking met Rijk Zwaan bij productontwikkeling en marktintroductie is voor ons erg belangrijk. Uiteraard zijn de vragen en wensen van onze klant altijd leidend. Ik verwacht dat de markt van zoete puntpaprika’s zich verder blijft ontwikkelen. Na Scandinavië en Duitsland zie ik ook goede resultaten van de verkoop in Spaanse supermarkten.”

Rijk Zwaan staat op GreenTech in stand 12.513.

Voor meer informatie: 
Rijk Zwaan Nederland
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl   
www.rijkzwaan.nl

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven