Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe studie over voedingsverpakking

"Meerderheid consumenten besteedt aandacht aan milieuvriendelijke verpakking"

In maart 2019 besloot de EU de afzet van wegwerp plasticproducten vanaf 2021 te verbieden. Een grote meerderheid van de Duitsers (79%) is hier positief over. Maar is plastic ook belangrijk voor consumenten wat hun koopgedrag betreft?

Slechts 29% gelooft dat er al genoeg milieuvriendelijke verpakking bestaat. En 72% koopt liever producten die zo min mogelijk verpakkingsafval veroorzaken. Vooral voor oudere mensen vanaf de leeftijd van 60 jaar (81%) is het een zorg om afval in de supermarkt te vermijden. Wanneer consumenten ouder worden, besteden ze minder aandacht aan verpakkingsafval. Dit zijn de resultaten van de "For de Waste Basket" analyse van International Data and Analytics Group YouGov  

Duurzame verpakking cruciaal voor consumenten
Bijna de helft van de Duitsers (46%) heeft al een product laten staan omdat het in plastic verpakt was. De studie toont aan dat plastic verpakking minder belangrijk is voor klanten van de Netto (40%) en Aldi Nord (39%). Meer dan de helft (53%) zou van winkel veranderen als een winkel dichtbij milieuvriendelijke verpakking had. Vooral Edeka (58%) en Penny (58%) zou daardoor clientèle kunnen verliezen. 

Milieuvriendelijkheid is een belangrijke zaak
De consumentenvoorkeur voor voedingsverpakking hangt af van de verpakte producten. Voor consumenten is de milieuvriendelijke verpakking van droge producten het belangrijkst, zoals noedels (51%), banket (49%) en AGF (56%). Wat bederfelijke producten betreft, zijn de consumenten gebrand op bacteriën (63% voor verse producten en 58% voor zuivelproducten). Voor 53 en 54% van deze productgroepen is milieuvriendelijkheid het tweede belangrijke aspect van de verpakking.  

Voor meer informatie: www.yougov.de 

Publicatiedatum: