Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tomatoworld wil de wereld en de mens gezonder maken

Vijf jaar geleden is Tomatoworld op initiatief van Greenco gestart als experiencenter van de Nederlandse Glastuinbouw met ondersteuning van 40 bedrijven uit het tuinbouwcluster. Vijf jaar lang heeft Tomatoworl bezoekers uit binnen- en buitenland de innovatieve kracht van de Nederlandse Glastuinbouw laten beleven. Het aflopen van de contracten en de maatschappelijke- en tuinbouwontwikkelingen waren aanleiding om eens kritische te kijken naar het voortbestaan van Tomatoworld. Hieruit concludeert Tomatoworld dat zij voorziet in een behoefte en dat de Nederlandse Glastuinbouw nog steeds een verhaal te vertellen heeft. Daarbij is Tomatoworld van mening dat ze het product meer centraal moet gaan stellen: dus van positief beïnvloeden van de Nederlandse Glastuinbouw naar de Glastuinbouw als middel om duurzaam, smaakvolle, kwalitatieve groenten te verbouwen.

De missie van Tomatoworld voor de komende drie jaar luidt dan ook: "We maken de mens en de wereld gezond(er) door onze gezonde, smaakvolle en duurzaam geteelde producten."

Deze missie wil Tomatoworld uitdragen met visionaire partners die begrijpen dat samen ondernemen noodzakelijk is. Partners brengen hun kennis en expertise in om aan de hand van de thema's : Duurzaam - Gezondheid - Smaak - Vers te komen tot een matrix van producten die beschikbaar kan worden gesteld aan de doelgroep en vanzelfsprekend met elkaar kan worden gedeeld.

Gezamenlijk de missie vormgeven en uitdragen met Tomatoworld als platform en fysieke locatie om bezoekers te ontvangen, te leren en te inspireren is de uitdaging voor de komende drie jaar. Inmiddels hebben de volgende bedrijven zich als partner voor de nieuwe periode bij Tomatoworld aangesloten:

BLGG Agro Xpertus, BasF, Cultivation Systems, Eminent Food, Forteco, The Greenery International, Greenco, Grodan, Koppert biological Systems, Koppert Cress, Nickerson Zwaan, Nunhems, Ocap, Priva, Rabobank, Rijk Zwaan, Syngenta Seeds, Sakata Seed, Van Vliet Contrans, Wageningen UR, Westland Infra, WPK

Verkade Klimaat, ministerie van EZ en Tokita Seed zijn nog aangesloten uit hoofde van lopende contracten.

Bron: Tomatoworld

Publicatiedatum: