Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tweede editie VEG. op 8 en 9 oktober

"Steeds meer telers en bedrijven denken vanuit een marketinggedachte"

Tholen – Steeds meer telers en bedrijven denken vanuit een marketing gedachte over hun producten en bedrijf, merkt Raymond Siliakus, exihibition manager bij VEG. Dat vraagt om een breder podium dan een handelsbeurs. Vorig jaar organiseerde VEG. voor de eerste maal een evenement waarbij de AGF-producten centraal stonden. Dit jaar vindt op 8 en 9 oktober VEG. voor de tweede maal plaatst in de RDM Onderzeebootloods. “Bij VEG. draait het allemaal om de producten, die willen we een podium geven. Ieder product heeft immers zijn eigen verhaal”, vertelt Raymond.

Foto's impressie van VEG. 2018

Op een handelsbeurs heeft het zakelijke aspect prioriteit, maar veel bedrijven hebben meer te bieden. VEG. biedt een podium waar bedrijven zich kunnen presenteren en aan een bredere doelgroep dan in- en verkopers. Raymond: “In de Nederlandse hallen op Fruit Logistica hebben deze al een bijzondere aantrekkingskracht. Nederlandse bedrijven hebben zoveel te bieden en we telen zulke mooie producten in Nederland. We zijn het aan onszelf verplicht om hier een goed eigen evenement te organiseren. Vandaar dat we ook nauw samenwerken met onze founding partners en een breed programma neerzetten rondom thema’s met live cooking, workshops en lezingen.”

Om niet de handel maar het product op de eerste plaats te zetten in de traditionele AGF-branche, is een logische volgende stap die volgens VEG. past bij de maatschappelijke ontwikkelingen. Raymond: “AGF is hip. Gelukkig zie je nu steeds vaker groentengerechten op de menukaart omdat ze lekker zijn en niet meer als aparte categorie voor vegetariërs. Er is ook enorm veel aandacht voor AGF in het kader van gezonde leefstijltrends. Daarom richten we ons deze keer ook op de doelgroep zorg en welzijn, waarbinnen zorginstellingen, artsen, diëtisten vallen. VEG. is een evenement voor iedereen die te maken heeft met AGF-producten en elkaar wil treffen om op een vernieuwende manier business te doen. We richten ons op een brede doelgroep: bezoekers zijn werkzaam in het gespecialiseerde verkoopkanaal, foodservice, influencers, lokale retail, en opleidingsinstituten.”

VEG. wil prikkelen en inspireren. “Daarom organiseren we VEG. niet op een typische handelsbeurslocatie maar in de RDM Onderzeeboot loods. Deze heeft een heel andere dynamiek met daglicht en uitzicht op schepen zie voorbij varen. Een hele gave locatie die ook midden in de Rotterdamse haven met in de achtertuin het Westland. Vanuit deze omgeving vinden enorm veel AGF-producten vanuit heel de wereld en Nederland zelf hun weg naar het achterland”, besluit Raymond.

Voor meer informatie
VEG.
Raymond Siliakus
r.siliakus@ahoy,nl 
www.veg-event.nl