Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize wil groentenconsumptie kinderen stimuleren door 'tovergroentjes'

Groenten zijn gezond, dat weet iedereen. Slechts 5% van de Belgische bevolking eet echter de aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit, 550 gram[1]. Nog alarmerender is dat kinderen en jongeren onderaan deze ranglijst staan. In de groep van 6 tot 17 jaar eet bijna geen enkel kind voldoende groenten en fruit. Kinderen tussen 6 en 13 jaar eten gemiddeld 100g groenten, terwijl de aanbevolen hoeveelheid 250 tot 300g is. Het is dus geen eenvoudige opgave om kinderen van groenten te leren houden. Delhaize merkte echter dat het met een vleugje magie en een beetje verbeelding mogelijk was om kinderen zin in groenten te doen krijgen. Om de ouders te helpen in deze dagelijkse strijd, besloot Delhaize haar ‘tovergroentjes’ opnieuw in te schakelen met een totaal vernieuwend concept: de tovergroentjes staan oog in oog met de kindjes en hun verhalen! 

Vorig jaar waren de ‘tovergroentjes’ een groot succes bij het jonge publiek van Delhaize. Kinderen bleken liever groenten te eten als die een leuke naam kregen. Met een vleugje humor en een levendige fantasie heeft Delhaize de naam van bepaalde groenten veranderd in een ‘tovernaam’. In het voorjaar van 2018 verschenen er plots ‘vliegende raketten’, ‘drakentanden’ en vele andere ‘tovergroentjes’ in de rekken van de Delhaize-supermarkten. En dit tot vreugde van de kinderen. De ‘tovergroentjes’ hadden zo'n succes op de bordjes van de kinderen dat het verkoopvolume van groenten in deze periode verdubbelde.

Ontdekking van de luisteravonturen van de tovergroentjes
De kinderen stonden dus zeker open voor de ‘tovergroentjes’. Dus besloot Delhaize om ze opnieuw in te schakelen! Na het inspireren van kinderen met tovernamen, wil Delhaize met het universum en de fantastische verhalen van de "tovergroentjes" een evenwichtig voedingspatroon promoten bij de kleinsten. Delhaize nodigt haar klanten en hun kinderen uit om de avonturen van Max op de vreemde planeet Vegetalia te komen ontdekken, een wereld waar volgens de legende de ‘tovergroentjes’ zouden groeien. 

Bekende Belgen schieten te hulp
Om dit avontuur tot leven te brengen, deed Delhaize een beroep op verschillende bekende Belgen. Zij speelden het spel mee en gaven met verve gestalte aan de verschillende personages van Max en de ‘Tovergroentjes’. 

Duurzaamheid
Duurzaamheid is ook een prioriteit bij Delhaize waarmee zoveel mogelijk rekening gehouden wordt in alle acties. Om ecologische redenen zal het merendeel van de "tovergroentjes" dus in bulk worden aangeboden in de Delhaize-supermarkten.

 

Publicatiedatum: