Afzet convenienceproducten neemt toe in de VS

Zodra klanten de supermarkt binnenlopen, zien ze vers gesneden meloen, verpakte salades, pompoen en zoete aardappelen en kant-en-klare bijgerechten zoals voorgesneden groenten en maïs.

Tegenwoordig neemt de AGF-afdeling van convenienceproducten meer ruimte in, omdat klanten op zoek zijn naar snelle oplossingen voor gezond eten en verrassende keuzes op het gebied van groenten en fruit. Het willen vereenvoudigen van het bereiden van het avondeten en het voorhanden hebben van gezonde snacks voor onderweg heeft ervoor gezorgd dat de categorie een aanzienlijke groei heeft doorgemaakt en dat AGF-afdelingen anders zijn gaan handelen.

Volgens het meest recente Power of Produce rapport van het Food Marketing Institute groeide de categorie gemaksproducten in 2018 met ongeveer 2%, wat werd aangewakkerd door een groter assortiment en een hogere frequentie van de consumptie. Ongeveer 92% van de huishoudens heeft convenienceproducten met gekocht en deze maken ​​4,5% uit van de totale verkoop.

Volgens experts die met Grocery Dive hebben gesproken is gemak de belangrijkste reden drijfveer voor het kopen van deze producten.

"Ik denk dat convenienceproducten deel uitmaken van deze macrotrend van gemak", tekende Grocery Dive op uit de mond van Rick Stein, vicepresident van vers voedsel van FMI. "Gemak speelt op zoveel winkelafdelingen een steeds belangrijkere rol. Mensen willen hun eigen maaltijden niet bereiden, ze willen dat een maaltijd voor hen wordt bereid."

Stein zei dat er steeds meer gemaksproducten komen en dat klanten die tijd te kort komen om te koken of niet weten hoe ze dat moeten doen, bereid zijn om te betalen voor allerlei convenienceproducten - van kant-en-klare fajita-groenten tot geschilde asperges. "Gemak is bijna een irrationele uitgave", zei hij.

Bron: Grocery Dive


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven