"De Nigeriaanse consument is gewend geraakt aan verse groenten op tafel. Of het nu paprika's, tomaten of komkommers zijn, ze willen het vers hebben." Dit zegt Tayo Ilori, directeur van Latc Agro LTD, in een interview met Wandie Kazeem van Wandieville Media.
Correcte weergave
In een tweedelig interview legt hij uit waar zij hun zaden en voorraden in Nigeria vandaan halen en hoe zij graag gewassen van goede kwaliteit willen hebben, omdat dit van invloed is op de manier waarop deze in de schappen van de hoogwaardige supermarkten, waaraan zij leveren, worden gepresenteerd. "We zien het als ons doel om de retail te beleveren met dagverse producten en ze in op de juiste manier in het schap te leggen, zoals je dat ook in Europa ziet."
Hogere opbrengst
Op zijn teeltbedrijf in Dobi Gwagwalada, bestaande uit meer dan 250 hectare landbouwgrond, verbouwt hij verschillende producten in de 2,25 ha kas en 10 ha vollegrond. Hij zegt - hoewel het telen in de kas ook zo z'n uitdagingen met zich meebrengt- over het algemeen toch meer opbrengst te hebben.
Hieronder deel 1 en deel 2 van het interview.