Penny: minimale houdbaarheidscampagne en bioproducten onderscheiden

'Schoonheidsfoutjes beïnvloeden houdbaarheidsdatum en smaak niet'

Penny heeft onlangs van de Duitse landbouwminister Julia Klöckner de onderscheiding 'Zu gut für die Tonne!' 2019 gekregen. De retailer won de prijs met haar Naturgut Bio-Helden en haar recente campagne 'Kostbares Retten', die gaat over de minimale houdbaarheidsdatum.

Naturgut Bio-Helden
"Sinds 2016 bieden we onze klanten met de Naturgut Bio-Helden biologische groenten en biologisch fruit aan met kleine schoonheidsfoutjes. De verkochte hoeveelheden stijgen jaarlijks met zo'n zes procent. Dat geeft aan dat onze klanten ons erbij steunen om te zorgen dat levensmiddelen op het bord en niet bij het afval belanden. Maar ook de telers profiteren duurzaam van het concept. Zij kunnen meer biologische groenten en biologisch fruit verkopen tegen passende prijzen. Tegelijkertijd kost het uitsorteren minder werk", legt Patricia Brunn uit, afdelingsleider vers - groenten, fruit, bloemen bij Penny.

Penny verkoopt sinds drie jaar in heel Duitsland in alle 2.180 filialen met veel succes de Naturgut Bio-Helden. Daarbij gaat het om groenten en fruit dat er qua uiterlijk niet altijd perfect uitziet. De kleine schoonheidsfoutjes beïnvloeden de houdbaarheid en de smaak echter niet. De Naturgut Bio-Helden zijn van de hoogste bio-kwaliteit. Vanwege de groeiende vraag heeft Penny het aantal Bio-Helden reeds verhoogd van dertien producten naar twintig producten (inclusief regionale producten en seizoensproducten).

Meer informatie is te vinden op: www.penny.de  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven