Vandaag, 12 april, kondigt Grodan, onderdeel van de Rockwool Group, een prijsverhoging aan. In de afgelopen periode piekte de economische groei en dit ging gepaard met een toename van de wereldwijde inflatie. Als gevolg hiervan ervaart het bedrijf hogere kosten bovenop de ervaren kostenstijgingen van het voorgaande jaar. Vooral in logistiek en productie waren de prijsstijgingen extreem.
Hub Janssen, Managing Director Grodan: "Het is ons doel om de beste prijs-kwaliteitverhouding te leveren en om prijsfluctuaties zo veel mogelijk te voorkomen. We implementeren voortdurend proces- en bedrijfsefficiëntie om prijsstijgingen te compenseren zonder in te boeten op onze kwaliteits- en servicestandaarden. We hebben nu een punt bereikt waarop we onze prijs echt moeten aanpassen om de gemaakte stijgingen te compenseren. Als gevolg hiervan zullen we een prijsverhoging moeten onderhandelen met onze klanten."
Hub vervolgt: "Tegelijkertijd zullen we ervoor zorgen om een duurzame leverancier voor onze klanten te blijven in het leveren van de best-in-class groeimedia-oplossingen. Ondertussen zullen we streven naar een stabiel prijsbeleid, waarbij grote prijsfluctuaties zo veel mogelijk worden vermeden."
Voor meer informatie:
Grodan
www.grodan.nl
info@grodan.nl