Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hippe tv-commercial trapt aspergeseizoen af

Tholen – Geen BN-er als ambassadeur van de asperge maar een tv-campagne met een hippe en sexy commercial over de asperge moet jongeren activeren met de asperge aan de slag te gaan. In de commercial zijn er op een wijze die jongeren aanspreekt, associaties gelegd met de lente,  ‘het witte goud’, ‘koningin der groenten’ en het piepen/schillen. “We hebben het heel anders aan gepakt dan anders”, aldus de afzetorganisaties Teboza, The Greenery en Zon fruit & vegetables die de aspergecampagne gezamenlijk mogelijk maken. Weg van de tradities en de focus op het culinaire, maar inspelen op wat jongeren aantrekkelijk vinden. Goud is ook straattaal voor gaaf en goed en met pakkende muziek erbij moet er zo een emotionele verbinding met de asperge gelegd worden.

Still uit de commercial

De tv commercial zal de komende weken te zien zijn op jongerenzenders en zo een groot gedeelte van de doelgroep bereiken. “Doelstellingen zijn een stevige penetratie en een stevig imago neerzetten, zodat we echt impact hebben”, vertelde Anita Hoebe van Initiative die de mediacampagne ontwikkelde voor het Nederlands Asperge Centrum. Wanneer de campagne aanslaat, zal deze ook het volgend seizoen te zien zijn.


Anita Hoebe van Initiative

Oud-ambassadrice en tv-kok Sandra Ysbrandy moest even wennen aan de nieuwe aanpak. “Ze doen het op een heel andere en stoere manier, ik ben ontzettend benieuwd wat het gaat doen”, zei ze. De mannen van het Brabants Asperge Genootschap geloven in de culinaire aanpak. Dit jaar organiseren ze weer kookwedstrijden op kokscholen en organiseren een aantal activiteiten rondom de asperge, zoals de eerste steek en de verkiezing van de lekkerste asperge. Ze hebben ook een magazine met een oplage van 30000 exemplaren uitgebracht.


Rik Kursten (Teboza), Maurice Deben (Bejo Zaden), Wil Teeuwen (Teboza), Wart Kersten (Aspergegilde Peel en Maas), Rick Mengers (Zon fruit & vegetables) verwachten een goed aspergeseizoen

De afzetorganisaties Zon fruit & vegetables, Teboza en The Greenery verwachten een goed seizoen. Door de afgelopen droge zomer zullen er naar verwachting minder kilo’s geproduceerd worden. Dat is in heel Europa zo. De hoop is dat de exportmarkten zich open stellen zodat de volumes gemakkelijk zullen weglopen wanneer de teelt op gang komt. De pieken in productie zijn met Pasen en Moederdag  gepland maar of het zo loopt, zal afhangen van de weersomstandigheden waar asperges extra gevoelig voor zijn. Voor de consument is er goed nieuws. “De asperges zijn extra lekker dit seizoen. Ze bevatten een hoog suikergehalte en dat proef je nu al”, zei Maurice Deben van Bejo Zaden.


Rob van der Weele en Theo Jegerings van The Greenery voor de wand waar de commercial werd vertoond

Leon Ribbens, Wil van Bruchem en Peer Wouters (r) poseren met de medailles van het Brabants Asperge Gilde om. In het midden Rob van der Weele van The Greenery en oud asperge ambassadrice Sandra Ysbrandy

Anne Marleen Cornelissen (Brandeli) is het creatieve brein achter de campagne, met Jenny Peters van Zon fruit & vegetables


Robbert van der Kruk van Limgroup met Renske Hartensveld en Theo Jegerings van The Greenery


Rob van Pol van Aspergepakket.nl maakt relatiegeschenken met asperges. "Aspergepakketten zijn gewild. Klanten van mijn klanten beginnen er al naar te vragen."


Brandeli is het mediabedrijf dat de aspergecommercial ontwikkelde


Goodybags voor de bezoekers


Netwerken in de zaal