Eindeloze positiviteit aan de basis van nieuw Canadees merk

Na meer dan een kwart eeuw geteeld en verpakt te hebben voor anderen, is de glastuindersfamilie Randhawa heel bewust zelf in de schijnwerpers gestapt met een eigen merk.

Paprika's en komkommers die door de Randhawa's zijn geteeld in meer dan 30 hectare aan kassen in Abbotsford (British Columbia) zullen worden verkocht onder de merknaam 'Perpetual Vegetable Co.'

"Voor ons staat het woord 'perpetual' voor de voortdurende levenscyclus", zei Vijay Randhawa, zakelijk directeur, die samen met zijn vader Kan en de broers Ajay en Amit het bedrijf leidt. "Het gaat over duurzaamheid, verjonging en energie. De groenten die we telen moeten mensen levensenergie geven. Ons merk staat voor die eeuwigdurende cyclus van goed eten, zich goed voelen en anderen inspireren om hetzelfde te doen door positief en productief te zijn."

De slogan van het merk Perpetual Vegetable Co. is 'Life grows on', waarvan Randhawa zei dat het de geest van het merk in zowel praktische als filosofische termen overbrengt.


De broers Ajay, Amitn en Vijay Randhawa bij hun kassencomplex in Abbotsford (British Columbia)

"Kassen worden erkend als de toekomst van de landbouw vanwege de schaarste aan land en de noodzaak van het behoud van hulpbronnen", zei hij. "We kunnen per hectare land meer dan 20 keer meer telen dan bij de buitenteelt met aanzienlijk minder water, terwijl we op natuurlijk wijze ongedierte bestrijden. De controlesystemen in onze kassen zorgen voor besparing en recycling van water, koolstofdioxide en andere waardevolle voedingsstoffen. Dankzij deze systemen blijft het leven doorgroeien, zoals mensen via hun kinderen en planten via hun zaden."

De Randhawa's telen lange zaadloze komkommers en zoete paprika's die verkrijgbaar zijn bij Oppy.

"Het is mooi om te zien hoe de Randhawa's hun bedrijf en producten positioneren met het merk Perpetual Vegetable terwijl ze voortdurend investeringen doen in hun bedrijf", zei Oppy president David Smith, doelend op uitbreidingen in het afgelopen jaar, zoals twee nieuwe verpakkingslijnen en meer dan 1.800 vierkante meter aan nieuwe koelruimtes. 


De Randhawa familie; vooraan: Kan Randhawa, Sharan Randhawa; tweede rij: Amit Randhawa; derde rij: Vijay Randhawa, Kiren Randhawa; vierde rij: Ajay Randhawa, Sonia Randhawa

Aaron Quon, de Executive Category Director van Oppy, is het daarmee eens: "We hebben meer dan zes jaar met het gezin samengewerkt en ervan genoten om Kan zijn expertise en passie voor telen over te zien brengen op zijn zonen, die allemaal symbool staan voor de positieve boodschap van Perpetual Vegetable Co., door hun eigen ervaring en bijdragen aan het teeltbedrijf", zei hij.

"Omdat de verantwoordelijkheden worden verdeeld over de verschillende generaties, is het inspirerend om te zien hoe het leven doorgroeit nu Vijay, Ajay en Amit samen met hun ouders een nieuwe toekomst voor het bedrijf opbouwen. We geloven dat het nieuwe merk hen zal helpen hun doelen te bereiken en mensen op interessante en spannende manieren bij het proces te betrekken."

Randhawa merkte op dat het merk Perpetual Vegetable Co. door voortdurende upgrades en creatieve innovaties voor een sterk debuutseizoen staat: "Dit zou voor ons bedrijf het beste seizoen moeten zijn qua kwaliteit en klantenservice", sloot hij af. "We hebben de infrastructuur uitgebreid en experimenteren met verschillende methoden om prognoses te helpen verbeteren, de houdbaarheid te verlengen en nog veel meer. We willen onze klanten helpen door verse, voedzame groenten tegen een betaalbare prijs aan te bieden."

Voor meer informatie:
Karin Gardner
Oppy
Tel.nr.: +1 (206) 499 7440
karin.gardner@oppy.com
www.oppy.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven