Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Barry Michiels, Gebroeders Michiels

“Onze Duitse klanten vragen steeds meer naar gekleurde snoeptomaatjes”

Tholen – “We merken dat onze Duitse klanten constant opzoek zijn naar nieuwe producten. Standaardproducten heeft iedereen al. Daarom zien we de vraag stijgen naar gekleurde snoeptomaatjes en andere tomaten specialties. Vroeger exporteerden we voornamelijk vlees- en trostomaten, maar onze klanten beginnen meer en meer met specialere producten te werken”, vertelt Barry Michiels van Gebroeders Michiels.

Beter concurreren met Spaans en Marokkaans product
Volgens de exporteur komt de vraag naar Belgische kasgroenten goed op gang. “De vraag naar paprika’s en aubergines komt goed op gang en momenteel is er al een enorm aanbod van komkommers”, aldus Barry. “Tomaten hebben we het hele jaar door en op het moment zijn langzaamaan de onbelichte tomaten op de markt komen. Elke dag wordt het aanbod groter en kunnen we steeds beter concurreren met het Spaans en Marokkaans product.”

Goed winterseizoen
“We hebben een mooie winterperiode achter de rug. De drie producten die we voornamelijk hebben geëxporteerd zijn prei, spruiten en veldsla. Het was een heel goed winterseizoen voor prei. Er was ontzettend veel aanbod en we hebben daardoor veel prei kunnen verkopen. Toch merken we dat onze Duitse klanten de voorkeur geven aan lokaal product boven producten uit het buitenland. In de winkel zijn bijvoorbeeld Duitse groenten duurder dan Belgische groenten, ondanks de Flandria-kwaliteit die wij leveren”, besluit Barry.

Biologisch
“De vraag naar biologische producten neemt elk jaar weer toe. In Duitsland leeft dat veel meer dan bij ons in België ondanks het stijgende aanbod. Ik verwacht dat in de toekomst de vraag naar biologisch nog meer zal stijgen en daarom is het ook belangrijk voor ons om hierop in te spelen en een groter biologisch gamma te hebben”, besluit Michiels.

Voor meer informatie:
Barry Michiels
Gebroeders Michiels
Pastoor Pitetlaan 43
3130 Begijnendijjk
Belgium
+32(0)475 262 482
barry@gebroedersmichiels.be  
www.gebroedersmichiels.be