Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer kassen langs de Amerikaanse oostkust na flinke expansie BrightFarms

BrightFarms heeft plannen aangekondigd voor uitbreiding met nieuwe glastuinbouwbedrijven in New England, New York (Hudson Valley) en North Carolina. De nieuwe kassen zullen elk 280.000 vierkante meter groot zijn en op 20 hectare land staan. Volgens het bedrijf wordt verwacht dat elke kas ongeveer 55 fulltime banen zal creƫren.

De drie nieuwe kassen zullen de aanwezigheid van het merk vergroten en bijdragen aan het netwerk van "lokale" teeltbedrijven in het mid-westen en in het zuiden. Het bedrijf exploiteert momenteel kassen in Illinois, Ohio, Pennsylvania en Virginia en levert aan retailers in een tiental grote metromarkten.

Om sneller te kunnen voldoen aan de vraag van detailhandelaren naar lokaal geteelde producten, zal BrightFarms ook acquisities en samenwerkingsverbanden met bestaande glastuinders in elk van de nieuwe markten onderzoeken.

"Wij zijn toegewijd aan het transformeren van de productcategorie om de meest verse, smakelijke en verantwoord geteelde producten te leveren," aldus Paul Lightfoot, CEO van BrightFarms. "De vraag naar lokaal geteelde, verse sla is groot. Met lokale kassen in het mid-westen en de uitbreiding is BrightFarms goed gepositioneerd om aan deze eisen voor nationale retailers te voldoen."

Het bedrijf is van plan om tegen het einde van het jaar in de nieuwe kassen te starten met planten, waarna de productie in het voorjaar van 2020 van start moet gaan. De kassen zullen elk meer dan twee miljoen pond verse bladgroenten en kruiden per jaar produceren. Het bedrijf beweert dat ze naar schatting 80 procent minder water, 90 procent minder land en 95 procent minder brandstof zullen gebruiken dan boerderijen aan de westkust.

De nationale uitbreiding van BrightFarms volgt op de aankondiging van de Series D-financiering, waarbij het bedrijf 55 miljoen dollar heeft opgehaald, en de nieuwe CFO, Steve Campione. Het bedrijf zei dat de wezenlijke ervaring van Campione in het vergaren van kapitaal en het uitvoeren van acquisities de agressieve uitbreiding van het bedrijf zal ondersteunen.

Voor meer informatie:
Patrick Severe
T: +1 (443) 961-1175
patrick@abelcommunications.com
www.brightfarms.com

Publicatiedatum: