Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Looye Kweekers in top 20 productintroducties

Met een gemiddelde weekomzet van 37.687 euro staat Looye Kwekers Honing Tomaten op plek 16 van de introductie top 20 van 2018. IRI maakte vandaag de gehele top 20 van supermarktintroducties bekend. Daarin domineren zuivelproducten, snoep en dranken. Looye kwekers is dus een gezonde uitzondering in de lijst.

Volgens IRI spelen succesvolle introducties in op bewuste voeding en smaaksensatie. "Bewust in de vorm van minder calorieën, minder suiker en minder kunstmatige toevoegingen en juist meer eiwitten en plantaardige voeding. Smaaksensatie zien we terug in combinaties van bijzondere smaken, maar vooral ook combinaties van verschillende texturen", aldus de analyse van IRI. Fuze Tea van Coca-Cola is daarin de onbetwiste winnaar geworden, met een omzet van wekelijks 250.000 euro kwam het op plek 5 van beste introducties van de afgelopen 19 jaar terecht. 

Bron: IRI

Publicatiedatum: