Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Naturipe Farms rebranding geïnspireerd door millennials en Gen Z

Canadese teler past merkuitingen aan aan toekomstige generaties

Naturipe Farms, een bedrijf dat sinds 1917 in handen is van een teler, komt met een rebranding die aansprekend moet zijn voor millennials en Gen Z (generatie van 1995 - 2005).

Vanaf deze maand zullen consumenten een nieuw logo, nieuwe verpakking en instore merchandising gaan tegenkomen in supermarkten in de Verenigde Staten en Canada. De rebranding is het resultaat van een uitgebreid onderzoek naar consumentengedrag dat heeft vastgesteld wat millennials en Gen Z - de grootste demografische groep onder het winkelpubliek - wilden zien van het merk Naturipe Farms.

"We wilden dat onze rebranding representatief was voor zowel onze lange geschiedenis als ons huidige marktonderzoek", aldus CarrieAnn Arias, vicepresident of marketing van Naturipe Farms, die aan het hoofd stond van het initiatief. "We wisten dat we, net zoals we dat doen bij het telen van onze bessen, de tijd moesten nemen en deze rebrand zorgvuldig moesten laten groeien. Dat begon door direct naar onze klanten te luisteren."

Het jarenlange onderzoek dat Naturipe Farms uitvoerde, leidde ertoe dat onderdelen van het merk werden belicht die niet altijd direct zichtbaar waren. Deze onderdelen waren onder meer:

  • Het communiceren van de versheid van de bessen. Bij het selecteren van producten zei 89 procent van de ondervraagde millennials en Gen Z-deelnemers dat 'versheid' hun belangrijkste beslissingsfactor is. Versheid gaat niet alleen over de kwaliteit van het product, maar ook over het uiterlijk en het gevoel van het product.
  • Het benadrukken van eerlijkheid en transparantie. Consumenten zullen nu de oorsprong van hun bessen weten aan de hand van de kaart en staat die op het etiket komen te staan.

"Versheid is al meer dan 100 jaar een topprioriteit voor ons geweest", aldus Dwight Ferguson, president en CEO van Naturipe Farms. "Nu zorgen we ervoor dat ons merk ook vers blijft."

De onderzoeksresultaten onthulden ook het waarheidsgehalte van de bedrijfsnaam, liet het bedrijf weten. Consumenten die aan dit onderzoeken deelnamen, maakten duidelijk dat de naam Naturipe Farms aangeeft dat de producten van het bedrijf 'natuurlijk gerijpt' zijn of 'worden toegestaan in de natuur te rijpen'.

"Het is bevredigend om te horen dat consumenten de eerlijkheid in onze naam zien en waarderen", liet Arias weten. "De elementen van deze rebranding communiceren duidelijk de sappige, verse, rijpe bessen die we elke dag aan onze klanten aanbieden."

Bovendien - en wat misschien niet als een verrassing voor velen komt - bevestigde de studie dat millennials en Gen Z gepassioneerd zijn over hoe merken het milieu behandelen. Naturipe Farms zei dat het zich inspant om de impact op het milieu te verminderen en momenteel onderzoek doet naar de beste duurzaamheidspraktijken en -innovaties als onderdeel van hun project "Telen met zorg". Dit behelst onderzoek naar milieuvriendelijke verpakkingen, waterbesparing en natuurlijke gewasbescherming.

"Wij geloven dat het werk dat we in 2019 doen de toon zal zetten voor onze toekomst, en de rebranding is nog maar de eerste stap", zei Ferguson. "Consumenten zullen meer gaan horen van Naturipe Farms en we zijn enthousiast om te laten zien waar ons geweldige bedrijf voor staat."

Voor meer informatie:
Brianna Bucinell
+1 (202) 222-8141
brianna.bucinell@kglobal
www.naturipefarms.com

Publicatiedatum: