Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hardlopers AGF blijvend fors in prijs verlaagd

PLUS start met prijsoffensief in AGF

Tholen - PLUS heeft per vandaag de prijzen van een aantal hardlopers in AGF blijvend in prijs verlaagd. Het gaat om alledaagse groenten en fruit, zoals broccoli, paprika’s, appelen, komkommers, tomaten, courgettes en champignons. Deze zogenaamde Laagblijvers zijn geen tijdelijke aanbiedingen maar blijven het hele jaar door extra scherp geprijsd en zijn te herkennen aan een opvallend paars logo.

"Het gaat om de populaire producten binnen de categorie die we op een laag prijsniveau in de markt willen zetten. Het gaat niet om de laagste prijsgarantie-claim", aldus woordvoerder Rianne van Beek van PLUS. Uit een online prijsvergelijking van de Laagblijvers van PLUS met Albert Heijn, Jumbo en discounter Vomar blijkt dat veel producten de laagste prijs hebben. Vooral die van broccoli en komkommer vallen op.

AGF was in 2018 de motor achter de omzetgroei in de supermarktbranche. Uit cijfers van IRI over 2018 blijkt dat het AGF voor een omzetstijging van 4,7% steeg op een totale omzetstijging in vers van 3,9%. Met een jaaromzet van 4,6 miljard euro is AGF een van de belangrijkste categorieën voor de omzet van Nederlandse supermarkten. Supermarkten nemen met name op op AGF-producten vaak extra marge maar volgens Jan Prinsen van het Belgian Fresh Food Institute lijkt PLUS dat los te laten. "Ik denk dat dit een goede strategie is. Het is de basis niet laten opdraaien voor de minder rendabele artikels. Het assortiment wordt in vele supermarkten in België te ruim en daardoor moeten ze teveel marge nemen op de basisartikelen. Trouwens wat Plus nu doet, doet Lidl reeds enige tijd en met succes. Het is van de meest eenvoudige producten dat men het minst snel genoeg krijgt . Dus die moeten laag in prijs staan." 

PLUS lichtte de ondernemers een dag te voren in over de Laagblijvers op een event  genaamd AGF winnen met lef. "Bij PLUS hebben we de wil om te winnen. Door lef te tonen en kansen te zien, willen wij het maximale uit de formule halen. Daarom staan we in de startblokken voor een baanbrekende stap in AGF-beleid", aldus de uitnodiging.