BrightFarms, een merk dat lokaal geteelde verpakte salades produceert, breidt zijn klantenbasis uit naar nieuwe winkels en markten in het hele land. Het bedrijf verbouwt bladgroenten en kruiden in hydrocultuurkassen om de consument het hele jaar door lokale producten te kunnen leveren. De producten van BrightFarms zijn nu beschikbaar bij Dierbergs, Food Lion, Jungle Jim's, Misfits Market en Tops Friendly Markets.
Het bedrijf zei ook dat het zijn positie op de markt van Ohio versterkt door samen te werken met Jungle Jim's International Markets. Bladgroenten voor Jungle Jim's zullen worden geteeld in de kas van BrightFarms in Wilmington (Ohio). Tops Friendly Markets gaat ook producten uit deze kas afnemen. Het bedrijf zei dat het aan 140 van zijn winkels in New York, Pennsylvania en Vermont zal gaan leveren.
De kassen van BrightFarms in Culpeper (Virginia) levert producten aan Food Lion-winkels in Richmond en Lynchburg (Virginia) op slechts twee uur rijden van de kas.
Dierbergs Markets gaat groenten afnemen in St. Louis, evenals unieke slavariëteiten als Sunny Crunch en Fresh Kick. Producten voor de markt van St. Louis komen uit de BrightFarms-kas in Rochelle (Illinois).
Het bedrijf gaat ook samenwerken met Misfits Market, een bezorgservice die imperfecte of 'lelijke' producten verzendt naar klanten in Pennsylvania, New Jersey en Delaware. Hoewel BrightFarms zei dat zijn groenten in perfecte staat zijn, levert het bedrijf overtollige opbrengsten van de kassen in Bucks County (Pennsylvania) om het streven van Misfits Market om voedselverspilling tegen te gaan te ondersteunen.
BrightFarms verklaarde dat zijn hydrocultuurkassen 80 procent minder water gebruiken, 90 procent minder land en 90 procent minder brandstof voor transport in vergelijking met 'lange afstandstelers'. De nabijheid van de kassen tot winkels zorgt ervoor dat de bladgroenten binnen 24 uur na de oogst kunnen worden bezorgd.
Voor meer informatie:
Ph: +1 (443) 961-2373
khamilton@abelcommunications.com
www.brightfarms.com