Obeikan MDF, het verpakkingsbedrijf van de Obeikan Group, is weer te vinden op de Fruit Logistica. Ze doen mee aan het 'World of Fresh Ideas' congres, openingsevenement op de beurs waar geanalyseerd wordt waar de AGF-sector op korte termijn naartoe gaat.
Voor het eerst is er een speciale afdeling voor verpakking. Een organisator van het congres: "Het belang van veilige, duurzame en praktische verpakking is toegenomen evenals het consumentenbewustzijn van de impact ervan op het milieu. Er is meer innovatie op dit gebied nodig."
'Fruit Logistica World of Fresh Ideas' verwelkomt Salvador Martínez van Obeikan MDF, die zijn visie zal delen over de huidige situatie van de verpakkingssector.
"De stijgende zorg van consumenten over duurzaamheid heeft gezorgd voor een toenemende betrokkenheid van de teelt- en retailsector wat betreft de presentatie van AGF in de schappen."
Al langer dan een decennium biedt Obeikan MDF op maat gemaakte verpakkingen van houtvezels. De dozen worden met een laser gesneden, wat een homogeen oppervlak genereert. Obeikan gebruikt geen ander materiaal voor z'n dozen, wat recycling gemakkelijker maakt. MDF maakt het mogelijk om dozen te personaliseren met een eersteklas resultaat.
Obeikan heeft z'n verpakking op 5 continenten geïntroduceerd en levert waar dan ook snel en gemakkelijk, omdat ze de verpakkingen niet in elkaar gezet leveren. Het in elkaar vouwen doen ze in opslagstations.
De resultaten van 2018 laten een groeiende belangstelling van Europese markten zien. Het VK is Duitsland voorbij gestreefd als afzetmarkt. Zwitserland en de Scandinavische landen volgen op een steeds groeiende lijst. De multinational zegt geïnteresseerd te zijn in alle markten die 'kwaliteit een eis standaard voor export' maken.
Obeikan verwacht in 2019 een groeiratio in de dubbele cijfers te kunnen presenteren en richt z'n groei op de exportmarkten in het Amerikaanse continent.
Voor meer informatie:
María Moreno
Email: maria@wearemint.com
Tel. +34 615 395 683