Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verenigde Staten

Minder paprika's door het weer van vorig jaar

Paprikatelers hebben opgemerkt dat de productie de afgelopen maanden minder is geweest, wat volgens hen voornamelijk te wijten is aan de weersomstandigheden van de afgelopen herfst. Een aantal Amerikaanse bedrijven koopt in deze tijd van het jaar paprika's in bij Sonora in Mexico en hoewel er in deze regio over het algemeen koeler weer is, heeft het zware weer van het afgelopen najaar tot gevolg gehad dat zendingen naar de VS vertragingen opliepen.

"We kopen momenteel paprika's in van Sonora, vanaf november tot en met maart," deelde Raquel Espinoza mee van Produce House. "Er zijn de afgelopen weken een paar koufronten geweest, maar het is niet zo ernstig geweest dat het grote problemen heeft veroorzaakt. Het weer in september en oktober heeft de leveringen beïnvloed en samen met het recente koelere weer is de productie langzamer."

Evenwichtige markt houdt de prijzen stabiel
Ondanks de lagere productie zijn de prijzen van paprika's goed. De vraag is ook kleiner en dat houdt de totale markt goed in evenwicht, merkte Espinoza op. "De markt voor groene paprika's is op dit moment stabiel omdat er een mooi evenwicht is tussen vraag en aanbod. Momenteel bevinden de prijzen zich tussen $ 20 en $ 25. Normaal gesproken hebben andere regio's in deze tijd van het jaar de neiging om meer paprika's te telen, maar we zien dit nu niet gebeuren."

Ze voegde eraan toe dat deze situatie waarschijnlijk nog een paar maanden zal aanhouden. "Onze aanvoer van groene paprika's blijft consistent en we verwachten de komende maanden zo door te gaan. We gaan elk seizoen door met het ontwikkelen van ons programma voor groene paprika's."

Programma om te evolueren
Produce House is in 2015 ontstaan, maar het team zit al veel langer in de paprikateelt. Het huidige paprikaprogramma van het bedrijf loopt al drie jaar. "Dit is ons derde paprikaseizoen. We blijven de markt ontwikkelen en zien wat de voorkeuren van klanten zijn," aldus Espinoza. "In de toekomst zijn we op zoek naar andere kleuren in het assortiment."

Een onderdeel van deze evolutie is de verpakking. Espinoza kondigde aan dat Produce House onlangs een nieuwe displaybox heeft geïntroduceerd. "De introductie van de displaybox is erg populair gebleken," merkte ze op. "De dozen kunnen grootte-specifiek zijn en elke peper heeft een individuele PLU-sticker. Bulkboxen voor de binnenlandse markt doen het ook heel goed. Produce House heeft de capaciteit om RPC's, speciale etiketten en andere verpakkingsmogelijkheden op aanvraag aan te bieden."

Voor meer informatie:
Raquel Espinoza
Produce House, LLC
Ph: +1 (520) 281-8943
raquel@produce.house
www.produce.house

Publicatiedatum: