Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwtjes op de IPM

Het zal u niet ontgaan zijn: de IPM Essen is vandaag van start gegaan. Van was dit de oorsprong de plek voor boomkwekers om hun groene waar te laten zien, maar inmiddels staan de hallen vol met veredelaars, bloemenkwekers en techniekleveranciers. Er worden dit jaar weer heel wat nieuwtjes geïntroduceerd tijdens de beurs. Hieronder een kleine greep uit wat ons opviel.

Peter du Crocq en Paulo Zonneveld van VanDerEng

Plantenpaspoort vernieuwd
Vanaf december 2019 is het vernieuwde plantenpaspoort verplicht. Ook veel bedrijven die nog geen paspoort plicht hadden moeten er in het Europese besluit aan geloven. "VanDerEng bv kan u hierbij ondersteunen", vertelt Peter du Crocq. "We kunnen bedrijven helpen op een eenvoudige manier uw plantenpaspoort te ontwerpen en te produceren." 

Royal Brinkman in de startblokken (Twitter Royal Brinkman)

360 graden toegankelijke display
Bloemen en planten worden in Europa nog veel op Deense karren de winkel ingereden. Praktisch voor de exporteur omdat hij de planten vooraf gemixt kan aanbieden op een transportmiddel dat in een poolsysteem zit. Voor de retailer is het handig dat de planten direct in de winkel gezet kunnen worden zonder handling. Een ander concept is een traditionele display op een pallet. "Qua presentatie laten beide opties wat te wensen over: een deel van de producten is niet goed zichtbaar voor de consument", zagen ze bij Van der Windt. "Een ander nadeel is dat de presentatie lastig te personaliseren is en is het lastig om verschillende producten anders te prijzen." 

Daarom ontwikkelden ze de Boxy360 en behoren deze zaken tot het verleden. Van der Windt heeft in samenwerking met Van Vliet een display ontwikkeld, dat rondom bereikbaar is. Dat maakt de producten beter zichtbaar en bereikbaar wat de verkoop kan verbeteren. Door de modulaire opbouw is iedere gewenste hoogte haalbaar voor een perfecte pasvorm. De informatievoorziening en uitstraling zijn geheel te personaliseren. En het onderstel? De kartonnen opbouw kan op een kleine pallet worden gezet of op een wagen die in de poolsystemen passen. Deze onderstellen worden door Van Vliet geregeld.

www.vanderwindt.nl 

Growcoon met unieke dispenser en biologisch keurmerk 
Sinds de lancering van de biologisch afbreekbare kweek- en zaadplug Growcoon heeft het product al een flink aantal telers overtuigt. "De Growcoon is een bio degradable product en past daarom perfect bij de huidige tuinbouw", verklaren de ontwikkelaars.  Vorig jaar is er een dispenser gelanceerd, waarin  de Growcoon automatisch verwerkt wordt. De Growcoon dispensers worden geproduceerd door Flier Systems. 

De Growcoon is exclusief verkrijgbaar bij Maan BioBased Products en Klasmann-Deilmann, de internationale partner voor de Growcoon. Voor de Nederlandse markt is er bovendien het nieuws dat er dit jaar meer mogelijkheden met de Growcoon zijn: sinds het product op de SKAL-lijst is komen te staan, mag-ie ook in de bio-teelt gebruikt worden. 

Randy Leferink van Atoplan is ook present.

Uiteraard is ons team ook weer present om de nodige plaatjes te schieten. Onderstaand alvast een impressie, de volledige fotoreportage ziet u in een van de komende edities van Groentennieuws in uw inbox verschijnen.

Sales manager Nico Kortekaas van Royal FloraHolland poseert met een kikker

Viscon/Aimfresh met v.l.n.r: Tessa Spek, Dustin Pietersen, Bart den Hertog, Amanda Liu en Turi Daelmans.

Publicatiedatum: