Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Die etwas Anderen' verschijnen in het Duitse schap

Kaufland neemt nu ook groenten en fruit met uiterlijke tekortkomingen af van haar telers

De Duitse retailer Kaufland wil verantwoordelijkheid nemen voor de medemens en het milieu. Om voedselverspilling terug te dringen, koopt de retailer nu ook groenten en fruit met optische defecten van haar telers. Vanaf deze week worden deze artikelen in de schappen aangeboden onder de titel ‘Die etwas Anderen’ (Net even Anders). Deze selectie producten wordt geleverd voor een redelijke prijs en worden geadverteerd op verschillende manieren. Zodoende belandt een groter deel van de beschikbare verse en gezonde producten de eettafel van de klanten.

Wat veel klanten zich niet realiseren is dat de eigenlijke waarde van deze levensmiddelen in feite precies hetzelfde zijn als wat ze altijd gekocht hebben. Het ziet er enkel net even wat anders uit, bijvoorbeeld omdat een wortel in het veld om een steen heen is gegroeid. Maar de voedingswaarde is er niet minder om.

Testfase van drie maanden
“We komen nu ook groenten en fruit van onze telers waarvan iets aan het uiterlijk mankeert en maken daarmee duidelijk dat hun ongewone vorm geen invloed heeft op de gezonde karakteristieken en smaak ervan,” zegt Markus Mutz, inkoper van AGF bij Kaufland. In een testperiode van drie maanden worden appelen, wortelen en aardappelen in meer dan 240 winkels verkocht in Baden-Württemberg, Beieren en het Saarland, evenals in het zuiden van Hesse en Rijnland-Palts.

Wanneer deze test succesvol is, zal het segment Net even Anders beschikbaar gemaakt worden in heel Duitsland. Dan wordt de selectie tevens uitgebreid met andere regionale groenten en fruit. Afhankelijk van het seizoen zal de selectie op de markt wel verschillen.

Besluiten worden genomen op het verkooppunt
Vanuit ervaring blijkt dat mensen groenten en fruit kopen op basis van optische criteria. Groenten en fruit die er vreemd uitzien, maken het daarom meestal niet tot aan het productschap in de supermarkt. Maar door een aparte plaatsing in de schappen en extra informatie erover aan te bieden, hoopt Kaufland klanten te overtuigen om de Net even Anders selectie over te nemen.

Voor meer informatie: www.kaufland.de 

Publicatiedatum: