Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese e-commerce app haalt €88 miljoen binnen voor online AGF-verkoop

Onder de vele nieuwkomers die een plaats proberen te veroveren op de enorme Chinese E-commerce markt zijn er een paar die zich op nichemarkten richten en zich dankzij een vernieuwend businessmodel weten te onderscheiden van de massa. 

De Chinese sociale e-commerce applicatie Fresh Buddy maakte deze week bekend dat het €88 miljoen binnen heeft gehaald met een serie B-financieringsronde, onder leiding van Genesis Capital, een fonds voor beginnende bedrijven dat opgericht werd door twee voormalige Tencent-bestuurders. SIG China, DCM Ventures en Vision Plus Capaital namen ook deel aan de ronde, waarbij China Renaissance optrad als financieel adviseur. 

Het bedrijf is een project van Miss Fresh (in China bekend onder de merknaam Meiri Youxian), een Tencent-dienst die vanaf juni door ruim 50% van de Chinese online kopers van verse groenten en fruit wordt gebruikt, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Trustdata. 

Evenals haar moederbedrijf zal Fresh Buddy groenten en fruit afzetten en bezorgen maar met het verschil dat het zich richt op inwoners van kleine steden, terwijl bij Miss Fresh de focus op consumenten in Chinese miljoenensteden ligt. Fresh Buddy werkt met een multilevel-model voor inkomstenverdeling: Gebruikers ontvangen contante beloningen wanneer zij andere mensen over weten te halen de app ook te gebruiken. 

Bron: techcrunch.com

Publicatiedatum: